Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Citroën C5 bude prý úplně jiný, nemá mít ani stahování zadních oken
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi ukuchtí třetí generaci podle receptu užitého u Citroënu C4 Cactus. Dočkat se tak máme vozu bez zbytečné výbavy, ale s přidanou hodnotou.
Druhá generace Citroënu C5 dorazila před sedmi lety, pročež je nejvyšší čas, aby francouzská automobilka představila nástupce. O tom ostatně již několikrát mluvila, nicméně dosud se od řečí nedostala k činu. Důvodem je nejspíše měnící se situace na trhu a odlišné nákupní trendy, kvůli kterým značka neustále zvažuje, s čím vlastně v rámci třetí generace přijde. Podle nových informací by se přitom nemělo jednat o přímého nástupce.
„Musíme se na věc podívat z jiného úhlu pohledu. Co si hodlá zákazník Citroënu C5 koupit? S tím, jak v poslední době dominují SUV, se díváme na to, co si klientela hodlá pořídit v příštích pěti letech. A nemyslím si, že jednoduše budou požadovat novou generaci vozu,“ říká Linda Jackson, šéfka francouzské automobilky. Podle ní tak Citroën zvažuje hned několik alternativ pro svůj budoucí velký model.
Novinka se podle všeho má inspirovat přístupem, jaký byl použit u crossoveru C4 Cactus a konceptu Cactus M. Víceméně tedy dostaneme vůz, který bude vybaven jen základními funkčními prvky. „Není to o tom, že bychom chtěli vůz oholit až na kost. Jen uvnitř hodláme nabídnout pouze to, co dává smysl,“ dodává Linda Jackson. Ve výsledku tedy nepůjde o strategii, jakou zastává Dacia, neboť Citroën nehodlá prodávat auta tak levně, jak je to možné.
„Nízká cena není naší strategií,“ upřesňuje chystanou změnu šéfka automobilky. „Jsme součástí mainstreamu a to je i nadále naše vize pro Citroën. Abychom přitom v tomto segmentu byli úspěšní, musíme být trochu odlišní.“ Namísto zbytečných „kudrlinek“ tedy Francouzi hodlají přidat na hodnotě, čehož zřejmě chtějí docílit pomocí prvků ve stylu vzduchových kapslí Airbump.
Jak ovšem dále zaznělo internetem, nová generace se bude muset obejít bez hydropneumatického pérování, které bylo pro Citroën charakteristické. Nicméně jde o řešení, které je drahé a značce se nevyplácí. Místo něj tak možná dostaneme zadní okénka, která nebude možné otevřít, což značka odůvodní nižší hmotností. Zda ale tento přístup bude úspěšný, to je prozatím ve hvězdách.









Nová generace Citroënu C5 nebude přímým nástupcem té současné
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nejnovější články
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
před 9 hodinami
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
před 11 hodinami
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
včera
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
včera
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.17. 23:33 - rhinos
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.17. 22:19 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.17. 22:15 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.17. 21:26 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.17. 20:19 - M.Z.
- whitelist & blacklist 11.17. 17:40 - GeneHawkins
- IT poradna 11.17. 14:43 - rhinos
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.17. 13:54 - řidičBOB
