Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Galaxy 2016 je venku, chce hýčkat všech sedm cestujících
2.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka Fordu chce více rozmazlit hlavně cestující ve druhé a třetí řadě. K mání je se dvěma benzinovými a čtyřmi dieselovými motory.
Modrý ovál nám loni v Paříži ukázal novou generaci Fordu S-Max. Ta nechyběla ani letos v Ženevě, kde se ukázala ve verzi Titanium Sport, jež klade důraz zejména na dynamický vzhled. My si ovšem dnes představíme nové Galaxy, které se pro změnu zaobírá praktickou stránkou. S-Max jsme přitom nezmiňovali jen náhodou, neboť oba modely stojí na stejných základech. V pořadí druhá odhalená varianta však dostala do vínku objemnější karoserii, s níž je spojen větší prostor pro posádku i její zavazadla.
V rámci venkovních rozměrů ovšem nemáme krom výše zmíněné proklamace k dispozici jediný konkrétní údaj, zamířit tak můžeme rovnou do kabiny. Zde mají cestující ve druhé a třetí řadě sedadel k dispozici o deset milimetrů více místa pro hlavy než u předchozího Fordu Galaxy. Zcela vzadu tak novinka má nabízet o 40 mm více než klíčoví rivalové. Navíc i zde najdou pasažéři své vlastní držáky na nápoje nebo odkládací prostory v loketních opěrkách.
Objem zavazadelníku či spíše zavazadelníků taktéž nebyl zmíněn, Ford ovšem dodává, že druhou i třetí řadu lze sklopit stiskem jediného tlačítka. Šesté i sedmé sedadlo lze pak navíc elektronicky rovněž napřímit, což je v daném segmentu světové prvenství. Rovná podlaha navíc umožňuje snadnou manipulaci s nákladem, pod ní pak najdeme nový Cargo Management System o dvacetilitrové kapacitě.
Novinka modrého oválu se dále pyšní zadní nápravou typu Integral Link, pročež došlo k navýšení komfortu. Zlepšena by měla být také ovladatelnost, na čemž se rovněž podílejí specificky kalibrované pružiny a tlumiče. K mání je rovněž systém Continuous Control Damping, s nímž jsou spojeny režimy Comfort, Normal a Sport. Jejich volbě se pak následně uzpůsobuje také posilovač řízení.
V případě pohonných jednotek je možné vybírat mezi čtyřmi diesely a dvěma benzinovými motory. Základní 1,5litrový EcoBoost přitom počítá se 150 koňmi, zatímco vrcholný dvoulitr EcoBoost vám jich naservíruje již 240. U dvoulitrového dieselu osazeného jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek lze pak počítat s výkony 120, 150 a 180 koní.
Králem mezi „naftožrouty“ se poté stává nové dvoulitrové bi-turbo TDCI, jež dává k dobru 210 koní a 450 Nm již při 2 000 otáčkách. Jízdní dynamiku či spotřebu však už automobilka nezmiňuje, pouze dodává, že všechny agregáty vyhovují emisním normám Euro 6 a jsou vybaveny regenerativním brzděním, systémem start/stop a aktivními lamelami v čelní masce.
Na chybějící data si nejspíše budeme muset počkat do letního zahájení prodeje, aktuálně tak již jen můžeme zmínit některé z bezpečnostních prvků. Mezi nemalou plejádu přitom patří třeba detekce chodců, přednárazový asistent, stabilizační kontrola či varování před vzadu projíždějícími vozidly.
Kromě toho budete moci sáhnout po systému automatického parkování, který vám v případě paralelního umístění vozu napomůže také s výjezdem. Taktéž nechybí ani otevírání zavazadelníku za pomoci „kopance“ či multimediální systém Sync 2 s hlasovým ovládáním. Tím ale pro dnešek vážně končíme.








Ford Galaxy dostal nově do vínku více praktičnosti. I přesto však pod kapotou nabízí až 240 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejčtenější články
Lotus místo konce spalovacích aut přijde s novým osmiválcovým sporťákem, tomu se říká obrat
25.5.2025Elon Musk říká, že Tesle bude šéfovat, dokud neumře, auta značky teď prý kupují místo levičáků pravičáci
25.5.2025Alespoň v něčem je nové BMW M5 dobré: Ceny předchůdce posílá výš a výš, zůstane zřejmě nepřekonaným vrcholem
25.5.2025Dosud neznámá čínská značka poráží doma drahé Němce na hlavu, rychle zastiňuje veškeré prodeje BMW i Mercedesu
25.5.2025Profesor z KIT a expert přes motory osvětlil, proč německé automobilky vsadily vše na jednu kartu bez plánu B. A teď s ním stejně musí přijít
26.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva