Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Golf 8 zůstává pro VW prioritou, přes elektrické hrátky. Bude to prý „Das Auto”
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V poslední době se může zdát, že VW místo tradičních modelů soustředí pozornost spíše na elektrické novinky. Není tomu tak, ujišťuje sám šéf VW.
V poslední době se zdá, jakoby koncern VW Group vsadil vše na vlnu hybridizace a především pak elektrifikace. Zmínky o vozech s alternativním pohonem jsou součástí snad každé tiskové zprávy, kromě toho vylézá na světlo světa stále více konceptů laděných tímto směrem. Jsou postaveny na nové modulární platformě MEB, již Volkswagen vyvinul speciálně pro potřeby vozů s „bezemisním“ pohonem.
Jak však na autosalonu v Ženevě uvedl šéf německé automobilky Herbert Diess, jde skutečně jen o zdání, které má do značné míry zredukovat dopady kauzy Dieselgate. Vrcholnou prioritou Volkswagenu není žádný elektromobil, ani klasický či plug-in hybrid, nýbrž osmá generace Golfu, která přijde v roce 2019.
„Prioritou je Golf, neboť v nové generaci bude opětovně naším klíčovým produktem a proto se na něj soustředíme nejvíce,“ uvedl Diess v Ženevě. Zároveň pak sice přiznal, že „veškerá pozornost veřejnosti i tisku, stejně jako naše komunikace, směřují ve velké míře k elektromobilům, protože v ně věříme. Nicméně jsem přesvědčen, že nový Golf zůstane klíčovým.“
VW se ale dle Diesse zároveň snaží, aby v případě tohoto modelu navýšil zisk a zároveň vše zjednodušil. Proto nejspíše dojde k jistým škrtům v nabídce, která je aktuálně neskutečně široká - s ohledem na veškeré nabízené motory, převodovky, karosářské styly a úrovně výbavy mohou zákazníci vybírat z více než tisíce kombinací.
Prozatím sice není jisté, které verze čeká definitivní konec a které budou pokračovat, nicméně nejpravděpodobnějšími kandidáty na odstřel jsou kabriolet a třídvířko. Kromě toho Němci zredukují rovněž počet nabízených motorů, které budou vycházet ze strategie půllitrového objemu na jeden válec. Tímto způsobem lze totiž snadno vyrobit tří- i šestiválec.
Na spekulace o pohonných jednotkách ovšem máme dostatek času, koneckonců klíčové pro další vývoj bude letošní září. V ten moment odstartuje nová metodika oficiálního měření spotřeby a emisí CO2, která bude bližší reálnému světu. Úplnou reflexi sice nečekejme, zvláště když v regulích jsou i nadále mezery, ocenit lze ale jakýkoliv posun.
Nyní proto jen dodejme, že osmá generace Volkswagenu Golf bude stejně jako ta sedmá postavena na platformě MQB. Půjde ovšem o evoluční provedení, se kterým je spojena redukce hmotnosti o 35 až 70 kg. Mimo to by německá novinka měla vsadit na trochu dynamičtější postoj než nyní, počítat tedy můžeme s nárůstem do šířky a snížením výšky.
Očekává se, že nový Golf by měl zůstat dostatečně moderní minimálně do roku 2025, přičemž snaha Volkswagenu o daleko efektivnější balení bude odměněna prostornější kabinou. Čekat lze i posun směrem k prémii, dorazí tedy kvalitnější plasty, čalounění a dekory. A daleko menší počet tlačítek vykompenzují dotykové displeje či ovládání hlasem a gesty.
„Příští generace Golfu - jejíž přípravy jsou, řekněme, v pokročilém stádiu - bude univerzální vůz,“ říká dále Diess. „Znovu ji budete moci říkat 'Das Auto', neboť na pětimístný model toho bude nabízet opravdu hodně. Funguje tak dobře...“ Tak se nechme překvapit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Neoficiální ilustrace naznačují, že venkovní vzhled osmé generace Volkswagenu Golf bude pouze evoluční, nikoliv revoluční
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
dnesMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 10:25
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
Nejnovější články
Muž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
před 3 hodinamiElektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
před 5 hodinamiEU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
před 6 hodinamiVenku jsou první ceny nové Hondy Prelude, po jejich pročtení vám budou připadat jako přelud
před 8 hodinamiProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.04. 19:50 - Snowman000
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.04. 18:16 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 08.04. 15:36 - jerry
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch