Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Tucson přijíždí z Nošovic s neviditelnými světly i vodopádem v kabině
15.9.2020 | Petr Miler
Pokud máte rádi, když nové generace automobilových modelů navazují na ty předchozí, nový Tucson nebude nic pro vás. Se svým předchůdcem nesdílí prakticky nic, snaží se být zajímavější.
I když řada dosavadních upoutávek dávala tušit, co máme čekat, přesto nová generace při oficiální premiéře Hyundai Tucson dokázala zvednout nejedno obočí. Sama automobilka přiznává, že designové pojetí novinky je „docela odvážné”, a to je diplomatický jazyk výrobce. My bychom řekli, že je hodně odvážná, zvláště u tak významného modelu. Sami pak musíte posoudit, zda je tomu tak pro dobro věci.
Začít tedy nutně nemůžeme jinde než u vzhledu, který se od předchozí iterace vozu vzdaluje, jak to jen jde. Designovou chloubou novinky jsou nepochybně přední světla, které dostávají do produkční podoby divoký nápad v mezičase odstoupivšího šéfa designu. Říkají si Parametric Hidden Lights a opravdu nemají být vidět, pokud nebudou svítit. Bohužel, Hyundai neukázalo jedinou fotku ani jiný záběr, na kterém by bylo patrné, jak vůz vypadá s vypnutými světly pro denní svícení, mají ale v takové chvíli vzhledově zcela splývat se zbytkem přídě.
Bylo by ale nesprávné věnovat pozornost jen světlům, třebaže jsou nejzajímavějším designovým prvkem. Odvážně střižené jsou i boční partie s řadou výrazných prolisů připomínajících poslední Lexusy. A daleko k obyčejné má i záď s dvojicí oddělených koncových svítilen a svítícím pásem mezi nimi. Zadní partie jsou dost vysoké, a tak aby nepůsobily příliš mohutně, pokouší se Korejci rozbít velké plochy falešným stříbrným difuzorem připomínajícím i falešný ochranný kryt a jakýmsi mřížkovaným plastem okolo něj.
Zcela nová a od zbytku produkce se vzdalující je rovněž kabina, která svým pojetím ostře kontrastuje se zevnějškem. Ten je divoký a komplikovaný, vnitřek je velmi jednoduchý a „uklizený”. Je tu v podstatě jen jedna významná linie táhnoucí se od dveří ke středovému ovládacím panelu, na který jsou soustředěny téměř všechny myslitelné ovladače. Hyundai říká, že středová konzola padá k tunelu mezi sedadly řidiče a spolujezdce jako vodopád a pokud byli Korejci trochu hraví, bude displej schopen padající vodu alespoň ve vyšších specifikacích zobrazit. Přístrojová deska je pochopitelně digitální, zbylé ovladače na středovém tunelu alespoň ve verzi s automatem skoro nepatrné.
Když jsme zavadili o převodovku, můžeme se podívat na motory, kterými v případě evropského provedení budou jen čtyřválce 1,6 na benzin a naftu. Výkony budou sahat od 115 koní (nejslabší diesel) přes 150 koní (nejslabší benzin) v případě neelektrifikovaných variant dostupných i s manuální převodovkou přes 150 a 180 koní (mild-hybridní benziny a diesel) až po 230 koní (hybridní turbo benzin 1,6). Později do nabídky přibude i dobíjecí hybrid, jeho výkon ale zatím neznáme. Pro většinu motorů bude k dispozici pohon 4x4.
Z technických parametrů dodejme, že vůz je 4 500 mm dlouhý, takže na délku měří o 20 mm více než dříve, na šířku má 1 865 mm (+ 15 mm) a jeho rozvor je s 2 680 mm delší o 10 mm. Standardně dostupné barvy budou bílá, černá, stříbrná, červená, modrá a dvě šedé a na výběr bude z 17-, 18- a 19palcových kol.
Vůz bude pro Evropu vyráběn výlučně v České republice a fakticky by se měl do prodeje dostat zkraje příštího roku. Ceny zatím nebyly zveřejněny, oproti těm dosavadním ale čekejme mírný nárůst, jak už to u nových generací automobilových modelů bývá.

















Nová generace Tucsonu je opravdu výrazně jiná, než ta dosavadní, zvenčí, v kabině i v útrobách. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 8 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 5 hodinami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 6 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
