Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší
3.3.2021 | Petr Prokopec
Mizérie, jinak nelze hodnotit vystoupení nové generace korejského bestselleru. Nejenže zdaleka nedosáhl minimální požadované rychlosti, ale výrazně zaostal i na modelem, který nahrazuje.
Jsou nová auta lepší než ta stará? Odpověď na tuto otázku se nejspíše bude lišit dle toho, komu ji položíte. Ve většině ohledů nepochybně ano, pokud se ale někdo vyžívá v řízení, může to vidět opačně, jak dokládá i čerstvý losí test nového Hyundai Tucson.
Populární korejské SUV bylo stejně jako mnohé moderní vozy podrobeno náročné zkoušce, kdy řidič musí na pár metrech hned dvakrát změnit směr, a to v podstatě se stejnými výsledky. A ty kupodivu nejsou vůbec dobré, spíše bychom je v kontextu s výkony předchozí generace mohly nazvat tragickými. Když totiž španělský magazín km77.com vyzkoušel Tucson modelového roku 2019, dostal se u nejlepšího pokusu na 77 km/h, tedy na minimální požadovanou rychlost vedoucí ke palci nahoru. Žádná sláva, ale v pořádku.
Nyní si ovšem Španělé posvítili na novinku, která proslula především tzv. neviditelnými světly. Korejci by si nicméně měli přát, aby neviditelné bylo rovnou celé auto, neboť hybridní provedení s přeplňovanou jedna-šestkou pod kapotou, šestistupňovým automatem a pohonem všech kol zvládlo projet mezi kužely bez ztráty květinky pouze při tempu 71 km/h. To je téměř 10 procent od minimem přijatelného a opravdu výrazný mezigenerační pád, ke kterému mohlo i přispět jiné obutí, neboť Continentaly nahradily Micheliny.
Španělé přiznávají, že i je rozdíl překvapil. „Test jsme proto zopakovali hned desetkrát, abychom výsledek zlepšili. Ale já i můj kolega jsme neustále buď sráželi kužely, nebo bojovali se značnou nedotáčivostí, díky které jsme se nezvládli vrátit do kýženého jízdního pruhu,“ uvedl jeden ze dvou řidičů, kteří se za volantem Korejce střídali. Ten zároveň dodal, že testované provedení mělo v rámci výbavy Style i adaptivní tlumiče. Ovšem ani ty nepomohly k navýšení nájezdové rychlosti.
Máme tu tedy další nepřesvědčivé vystoupení auta, které může skutečně zaujmout jen neobvykle stylizovanou přídí. Pokud ovšem před vizuální agresivitou dáváte přednost dynamické agilitě, pak spíše než k Hyundai zamiřte k Mazdě (CX-5), Peugeotu (3008) nebo Volkswagenu (Tiguan). Ve všech těchto SUV se dočkáte lepšího jízdního projevu a schopnosti zvládnout krizovou situaci.



Nové Hyundai Tucson nezaujme jen neobvyklými čelními světly, ale i mizernými a mezigeneračně výrazně horšími výsledky v losím testu, než jakých dosáhla předchozí generace. Foto: Hyundai
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Už i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
před 11 hodinamiNejoblíbenější auto zločinců 90. let, které policie chtěla zakázat, je k mání v dokonalém stavu u oficiálního dealera Ferrari
včeraVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
včeraTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
včeraPosedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.16. 22:28 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan