Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší
3.3.2021 | Petr Prokopec
Mizérie, jinak nelze hodnotit vystoupení nové generace korejského bestselleru. Nejenže zdaleka nedosáhl minimální požadované rychlosti, ale výrazně zaostal i na modelem, který nahrazuje.
Jsou nová auta lepší než ta stará? Odpověď na tuto otázku se nejspíše bude lišit dle toho, komu ji položíte. Ve většině ohledů nepochybně ano, pokud se ale někdo vyžívá v řízení, může to vidět opačně, jak dokládá i čerstvý losí test nového Hyundai Tucson.
Populární korejské SUV bylo stejně jako mnohé moderní vozy podrobeno náročné zkoušce, kdy řidič musí na pár metrech hned dvakrát změnit směr, a to v podstatě se stejnými výsledky. A ty kupodivu nejsou vůbec dobré, spíše bychom je v kontextu s výkony předchozí generace mohly nazvat tragickými. Když totiž španělský magazín km77.com vyzkoušel Tucson modelového roku 2019, dostal se u nejlepšího pokusu na 77 km/h, tedy na minimální požadovanou rychlost vedoucí ke palci nahoru. Žádná sláva, ale v pořádku.
Nyní si ovšem Španělé posvítili na novinku, která proslula především tzv. neviditelnými světly. Korejci by si nicméně měli přát, aby neviditelné bylo rovnou celé auto, neboť hybridní provedení s přeplňovanou jedna-šestkou pod kapotou, šestistupňovým automatem a pohonem všech kol zvládlo projet mezi kužely bez ztráty květinky pouze při tempu 71 km/h. To je téměř 10 procent od minimem přijatelného a opravdu výrazný mezigenerační pád, ke kterému mohlo i přispět jiné obutí, neboť Continentaly nahradily Micheliny.
Španělé přiznávají, že i je rozdíl překvapil. „Test jsme proto zopakovali hned desetkrát, abychom výsledek zlepšili. Ale já i můj kolega jsme neustále buď sráželi kužely, nebo bojovali se značnou nedotáčivostí, díky které jsme se nezvládli vrátit do kýženého jízdního pruhu,“ uvedl jeden ze dvou řidičů, kteří se za volantem Korejce střídali. Ten zároveň dodal, že testované provedení mělo v rámci výbavy Style i adaptivní tlumiče. Ovšem ani ty nepomohly k navýšení nájezdové rychlosti.
Máme tu tedy další nepřesvědčivé vystoupení auta, které může skutečně zaujmout jen neobvykle stylizovanou přídí. Pokud ovšem před vizuální agresivitou dáváte přednost dynamické agilitě, pak spíše než k Hyundai zamiřte k Mazdě (CX-5), Peugeotu (3008) nebo Volkswagenu (Tiguan). Ve všech těchto SUV se dočkáte lepšího jízdního projevu a schopnosti zvládnout krizovou situaci.



Nové Hyundai Tucson nezaujme jen neobvyklými čelními světly, ale i mizernými a mezigeneračně výrazně horšími výsledky v losím testu, než jakých dosáhla předchozí generace. Foto: Hyundai
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva