Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-Benz třídy E oficiálně odhalen
13.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po nedávném úniku nepříliš kvalitních snímků nové třídy E se Mercedes-Benz rozhodl pustit do světa oficiální informace a obrázky. My se díky této události máme možnost podrobněji podívat nejen na nabídku motorů, ale i vůz jako celek.
Novinka ze Stuttgartu opět jednou svým vzhledem potvrzuje neotřesitelnou pozici Mercedesu ve třídě luxusních sedanů. Po dvou generacích vozů s dvojicí kulatých světel přichází nová tvář ve stylu současných Mercedesů. Nový interiér limuzíny působí prostorně a podle automobilky okamžitě po nasednutí navodí pocit bezpečí. Ten bude podpořen celou armádou bezpečnostních systémů převážně převzatých ze současné třídy S. Novinkou je systém inteligentního svícení, který reaguje na protijedoucí auta. V závislosti na provozu systém upravuje délku a směr světelného kuželu (v rozsahu 65 - 300 m) tak, aby neoslňoval ostatní řidiče.












Nabídka zážehových agregátů začíná čtyřválcem E 200 CGI o výkonu 170 koní a točivém momentu 270 N.m, který je následován verzí E 220 CGI o výkonu 204 koní a točivém momentu 310 N.m. Nabídka vznětových přeplňovaných čtyřválců startuje provedením E 200 CDI s výkonem 136 koní a točivým momentem 360 N.m, nad ním stojí varianta E 220 CDI o výkonu 170 koní a točivém momentu 400 N.m a nejsilnější čtyřválcovou verzí je dvakrát přeplňovaný vznětový agregát o výkonu 204 koní a točivém momentu rovných 500 N.m.
Šestiválce jsou pro stuttgartskou třídu E rozhodně zajímavější a také obvyklejší volbou. Naftový motor verze E 350 CDI má výkon 231 koní a točivý moment 540 N.m, stejná jednotka je k dispozici i pro ekologickou verzi BlueTEC, kde má stejný točivý moment, ale výkon je snížen na 211 koní. Benzínový agregát E 350 CGI má velmi slušných 292 koní a nejvyšší výkon 365 N.m točivého momentu. Druhou nejsilnější variantou je zážehový osmiválec E 500 s výkonem 387 koní a točivým momentem 530 N.m a vrcholem nabídky je verze E 63 od AMG, která disponuje úctyhodným výkonem 386 kW (525 koní).
Čtyřválce jsou standardně k dispozici s ručně řazenou šestistupňovou a za příplatek samočinnou sedmistupňovou převodovkou. U šestiválců a osmiválce je samočinná převodovka standardem, ale volba pohonu všech kol 4MATIC bude za příplatek.
Čtyřválce
Zážehové jednotky
E 200 CGI 170 k/270 N.m
E 220 CGI 204 k/310 N.m
Vznětové jednotky
E 200 CDI 136 k/360 N.m
E 220 CDI 170 k/400 N.m
Šestiválce
Zážehové jednotky
E 350 CGI 292 k/365 N.m
E 500 CGI 387 k/530 N.m
Vznětové jednotky
E 350 CDI 231 k/540 N.m
BlueTEC E 350 CDI 211 k/540 N.m
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 2 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 8 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
