Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E 2016 má české ceny, pod milion nejdou zdaleka
18.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová třícípá hvězda dostala do vínku již standardně devítistupňový automat. S benzinem startuje na 1 188 200 Kč, s dieselem o 82 tisíc korun výše.
Nová generace Mercedesu třídy E již má za sebou oficiální debut na autosalonu v Detroitu. Prozatím sice jen ve formě sedanu, nicméně pod sukni jsme mohli nahlédnout i kombíku. Neznámou tak do dnešního dne byly pouze ceny, za něž si můžete nové Éčko objednat. I z této oblasti však třícípá hvězda nyní strhla roušku, a to nikoliv pouze na německém, ale rovněž na českém trhu. Představit si tak můžeme podrobný tuzemský ceník, který však v úvodu příliš květnatý není - k dispozici jsou aktuálně jen tři varianty.
Základem je prozatím jediné nabízené benzinové provedení E 200, v jehož případě má zadní kola na starosti přeplňovaný dvoulitr. Ten produkuje 184 koní, s nimiž zrychlení z klidu na stovku zabere 7,7 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla stanovena na 240 km/h, zatímco spotřeba se dle norem pohybuje od 5,9 do 6,3 litrů na sto kilometrů. Za tyto parametry přitom dáte 1 188 220 Kč, přičemž kromě výše zmíněného můžete počítat rovněž se standardním devitístupňovým automatem.
Samočinná převodovka 9G-Tronic je rovněž základem také pro dieselové motory, konkrétně pro verze E 220 BlueTEC a E 350 BlueTEC. První z nich je osazena novým dvoulitrem, který byl naladěn na 194 koní a 400 Nm. Stovku tak pokoří za 7,3 sekundy a maximálkou se vyrovná benzinovému sourozenci. Jezdit by ovšem měla za 3,9 až 4,3 l/100 km, přičemž v kombinaci se základní výbavou necháte u prodejců 1 270 500 Kč.
Prozatímním vrcholem je již zmiňovaný Mercedes-Benz E 350 BlueTEC, který profituje z třílitrového turbodieselu, 258 koní a 620 Nm. S tímto výkonem přitom problémem není akcelerace na stovku za 5,9 sekundy či nejvyšší rychlost 250 km/h, spotřeba pak byla vypočtena na 5,1 až 5,5 l/100 km. A v českých luzích a hájích tento model vychází na 1 530 650 Kč.
Jelikož jednotlivou nabídku a motorizace máme probrány, přikročit můžeme ke standardní výbavě, která u všech tří verzí počítá s čelními LEDkami, 17palcovými litými koly nebo sadou na opravu pneumatik. Dále pak zahrnuje dekory z broušeného hliníku, sadu komfortního nastavení sedadel nebo systém Easy-Pack, jenž umožňuje sklopení zadní lavice v poměru 40:20:40.
Zmínit můžeme rovněž černé látkové čalounění, dvouzónovou klimatizaci nebo základní audio systém s portem na USB, za dalšími prvky však již musíte zamířit do příplatkové výbavy. Ta je opravdu rozsáhlá, jak si můžete ověřit v oficiálním ceníku dostupném na stránkách českého zastoupení (PDF, 663 kB). My tak jen namátkou zmíníme především ucelené sady a linie.
Za sadu Premium Plus tak dáte 170 890 Kč, přičemž počítat můžete s navigací Garmin, kamerami monitorujícími celé okolí vozu, čalouněním kůží nappa, audio systémem Burmester, detekcí vozů ve slepém uhlu nebo čelními světlomety Multibeam LED. Exteriérová linie AMG upravující venkovní vzhled pak k vašemu finálnímu účtu přidá dalších 89 104 Kč.
Levné tedy nové Éčko rozhodně není, což se ostatně dá očekávat také u dalších variant, které jsou již na cestě a které by k mání měly být od léta. Jednat se přitom má o modely E 200 4Matic, E 250, E 300, E 350e, E 400 4Matic, E 200d, E 220d 4 Matic a E 43 AMG. Osmiválcový model z Affalterbachu by pak měl dorazit až příští rok, stejně jako E 350d 4Matic.
Nová třída E se ukázala naživo na autosalonu v Detroitu před pouhými několika málo dny...
...tuzemské ceny ale již nyní k dispozici máme. Víme tedy, že ve verzi E 200 bude německý sedan startovat na českém trhu na 1 188 220 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis