Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes G odhalil únik. Podívejte se na něj ze všech stran i zevnitř
4.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco třícípá hvězda ukazuje pouze kamuflované prototypy, ven se dostala celá sada oficiálních snímků ukazující úplně vše bez špetky kamufláže.
Nový Mercedes-Benz třídy G je jednou z nejočekávanějších novinek letošního detroitského autosalonu. Německá automobilka přitom už před časem neuhlídala podobu interiéru, který prošel zásadní změnou a mnohem více se přiblížil 21. století. V rámci exteriéru jsme ovšem měli dostat tvary, které jsou důvěrně známy již od roku 1979. A to přesto, že třícípá hvězda zcela změnila architekturu pod povrchem, díky čemuž by se o inovovaném Géčku dalo mluvit spíše o nové generaci než o faceliftu.
Vzhled novinky byl přitom dosud malým stuttgarstkým tajemstvím, to však nakonec bylo pár dnů před oficiální premiérou vyzrazeno. Vůz si tak můžeme prohlédnout ze všech stran, přičemž již na první pohled je patrné, že Mercedes hodlal co nejvíce zachovat původní charakter. Ač si tedy můžeme povšimnout třeba nových nárazníků, čelní masky či světlometů, na ulici vám nejspíše zprvu nedojde, že kolem vás projel modernizovaný a nikoliv pár let starý exemplář.
Stran vzhledu chtěla automobilka logicky zachovat také terénní schopnosti, díky nimž se G-Wagen stal legendárním, případně je pak ještě umocnit. To se povedlo, za čímž stojí i rozsáhlé testování na 1 445 metrů vysoké rakouské hoře Schöckl, která se nachází pár kilometrů od Štýrského Hradce (Grazu), kde se vůz vyrábí. Jakkoliv tedy dorazila nová odlehčená hliníková platforma, i nadále je její součástí žebřinový rám. Nové jsou obě nápravy, jenž mají Géčku dodat na robustnosti.
Zachovány jsou taktéž tři diferenciály umožňující až stoprocentní uzamčení, zatímco nová redukce umožňuje poslat 40 % výkonu na přední a 60 % na zadní kola. Nižší převod lze přitom aktivovat v rychlostech do 40 km/h, přičemž dochází ke změně poměru z 1,00 na 2,93. Dále se nové Géčko pochlubí světlou výškou 241 milimetrů, nájezdovým úhlem 31 stupňů vpředu a 30 stupňů vzadu, překlenovacím úhlem 26 stupňů či schopností brodit se vodními toky o hloubce až 70 cm.
Po stránce motorické zatím nemáme k dispozici oficiálně potvrzené informace, všechny jednotky by však měly být spojeny s devítistupňovou automatickou převodovkou uzpůsobenou tomuto modelu na míru. Očekávat lze tedy vyšší efektivitu i působivější dynamiku, stran toho cestující uvnitř naleznou více ticha a pohodlí. A také místa, neboť prostor pro ramena narostl o 38 mm, pro lokty o 68 mm a pro kolena zadních pasažérů dokonce o úctyhodných 150 mm.
Mercedes dále uvedl, že do kapes zadních dveří se bez problémů vejdou litrové lahve, přičemž zadní lavice bude posuvná, sklopná i dělená v poměru 60:40. Vpředu bude pro změnu možné sáhnout po paketu Active Multicontour Seat, jehož součástí jsou vyhřívaná a chlazená křesla osazená taktéž masážním strojkem. Kromě toho se na seznamu příplatků objeví i 16reproduktorový systém Burmester nebo souprava kamer monitorujících veškeré prostranství.
Jak je tedy patrné, nové Géčko bude úspornější, zároveň však i rychlejší. Očekávat lze rovněž nárůst komfortu a luxusu, to vše přitom bude halit karoserie, jenž se originálu příliš nevzdálila. Našel tedy Mercedes recept na úspěch, o jakém může takový Land Rover zatím pouze snít? Zdá se, že ano. Jistotu ale budeme mít až po létě, kdy jde novinka do prodeje a kdy nám automobilka dozajista oznámí, zda prvotní zájem překonal její očekávání či nikoliv.












Nový Mercedes-Benz třídy G se ukázal na oficiálních fotkách pár dnů před oficiální premiérou. Jak je patrné, vizuální změny jsou spojeny hlavně s interiérem
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 4 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 3 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 4 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 5 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 6 hodinamiUnikly nové informace o nástupci současného BMW 3 včetně nové M3, fanoušky nepotěší hned dvakrát
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva