Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
23.6.2025 | Petr Prokopec
Byli jsme k němu pravidelně kritičtí, přesto jsme předpokládali, že minimálně první vlnu prodejů zvládne se ctí a najde si cestu aspoň k tradiční loajální klientele. Nestalo se, dosavadní prodeje jsou až hrozivě nízké na všech klíčových trzích.
Když Mercedes v říjnu 2021 poprvé odhalil sedmou generaci roadsteru SL, zdálo se, že by s ní mohl slavit úspěch. Generace R232 dostala znovu plátěnou střechu, což autu (na dnešní dobu neobvykle) zajistilo alespoň přibližně zachování dřívější hmotnosti. Pod kapotou pak zůstaly osmiválcové motory. A když si k tomu připočteme, že novinka v nabídce zaskakuje také za otevřený AMG GT Roadster, který nástupce nedostal, a ke všemu přišla i verze od Maybachu, mohly prodeje SL zamířit snad jen nahoru. Ale nestalo se.
Těžko říci, co za to může v prvé řadě, nám přišlo zbytečné devastovat image tohoto vozu nesmyslným čtyřválcovým provedením, otylým hybridem a nakonec i oním kolotočářským Maybachem. Mercedes na každý pár zjevně udělal hodně pro to, aby s autem uspěl víc než kdy dřív, dosáhl ale pravého opaku. Loni u nás podle dat SDA prodal pouhých 12 aut, což je množství, které dřív dokázal prodat i za měsíc. A letos v „krasojízdě” s 0 až 2 prodeji za měsíc pokračuje, celkem je zatím na pětce.
Český trh ale prodeje SL nikdy neživil, ovšem i celoevropská data jsou mimořádně tristní. Dle čísel Data Force se letos prodalo na starém kontinentu jen 714 SL, což z něj dělá druhý nejhůř prodávaný model po čtyřdvéřovém AMG GT - i totální propadák jménem EQS si našel o něco víc kupců, i kupé AMG GT je úspěšnější. Meziročně to oproti už tak mizernému roku 2024 znamená další výrazný sešup o skoro 38 procent, to je opravdu smutná bilance.
714 aut je ale pořád docela dost aut, ještě mnohem hůř je na tom SL v USA. Také tam byl schopen ještě v roce 2023 prodávat stovky aut měsíčně, dnes má podle samotného Mercedesu za první kvartál (druhý zatím logicky neskončil) na pažbě pouhých 168 prodejů. I loňský rok byl pro SL v USA tragický, ale aspoň si našel 1 608 kupců. Pokud letos dál bude „bodovat” tímto tempem, nedostane se ani na tisícovku ročních prodejů. Tohle je odbyt někde na úrovni žádanějších Ferrari.
Co nejvíc lidem na SL vadí, si netroufáme odhadovat, pihou na kráse je ale nepochybně už vysoké sebevědomí značky. Za nejlevnější osmiválcovou verzi SL 55 totiž dáte minimálně 4 643 980 Kč, tedy pomalu stejnou sumu, na jakou vás vyjde nové Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet. Tedy ze sportovního hlediska vůz prestižnější značky, který je navíc výkonnější i rychlejší.
Problémem pro třícípou hvězdu je navíc skutečnost, že s rivalem z Zuffenhausenu nedokáže držet krok ani provedení SL 63. Za to je ovšem třeba již dát 5 435 320 Kč. A pokud byste vážně chtěli Porsche překonat, potřebujete ještě o dalších 575 tisíc korun více, abyste se stali majitelem plug-in hybridního provedení SL 63 S E Performance. Za tuto sumu přitom koupíte v Zuffenhausenu skoro dvě celé základní Carrery Coupe. V případě varianty Maybach pak už zcela.
Za relativně dostupné tak lze označit jen čtyřválcové provedením SL 43 za 3 409 780 Kč, jak už ale padlo, to se dočkalo výsměchu ze všech stran. A prodeje očividně stejně nenakoplo, ostatně na své možnosti je znovu předražené. „Úspěch” modelu SL tak celkem věrně kopíruje stav, v jakém se momentálně nachází celý Mercedes - obchodně se zdá být kompletně ztracen.






Vrcholná verze nového SL je otylá a drahá, ostatní pomalé a také drahé. Auto pak zjevně není schopné zabodovat ani čímkoli jiným a nekupuje ho skoro nikdo a nikde. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: SDA, Data Force Mercedes-Benz
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva