Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes třídy S poprvé ukázal svůj interiér, víc než auto připomíná jachtu
13.8.2020 | Petr Prokopec
Dostát svému původnímu jménu, Sonderklasse, chce zjevně nová generace špičky nabídky Mercedesu. Automobilka se rozhodla redefinovat komfort i luxus a nedá se říci, že by nemohla uspět.
Stávající prodeje Mercedesu třídy S již nejsou na takové úrovni jako v předchozích letech. Stojí za tím do jisté míry také koronavirus, nicméně i bez pandemie by vlajková loď třícípé hvězdy již poněkud strádala. Dáno je to tím, že generace W222 byla představena již před sedmi lety. Automobilka navíc již oznámila, že 2. září letošního roku ukáže nástupce. Značná část movité klientely tak rázem zaklapla peněženky a obrnila se trpělivostí. Nově odhalený pohled na kabinu přitom dokazuje, že učinila velmi dobře.
Začíná být stále jistější, že nové „eSko“ opětovně posune laťku pro konkurenci do vyšších sfér. Interiér totiž působí velmi uvolněným dojmem, zvláště pokud zvolíte unikátní dřevěné dekory, jež svým stylem odkazují na dřevěné verandy či jachty. I proto může mít materiál otevřené póry a je protkán hliníkovými lištičkami. Kromě maximálního komfortu byl přitom důraz kladen na eleganci, kvalitu a jakousi lehkost bytí.
Ve srovnání s interiéry současných modelů Mercedesu tu máme zásadní změny v rámci architektury. Palubní desce sice nadále dominují dva rozměrné digitální displeje, z nichž jeden supluje přístrojový štít, ovšem značka je již nepropojila do jediného panelu. Místo toho zde máme jednu obrazovku usazenou tradičně za volantem, ta druhá ve formě tabletu pak okupuje středovou konzoli. Za ní lze počítat s prostorem pro drobnosti.
Díky této změně byly přesunuty prostřední výdechy klimatizace až na vršek palubky, přičemž kulatý design byl nahrazen hranatými tvary. Týká se to i těch bočních, jenž jsou ovšem stylizovány vertikálně a nikoliv horizontálně jako ve středu. To je nicméně asi jediný nesoulad, nad kterým se pozastavit, jinak si klimatizaci budete pochvalovat. Značka totiž přichází s technologií Energizing Air Control, jenž úspěšně bojuje s jemným prachem či pyly a pachy.
Na klimatizaci jsou navázané další podpůrné systémy Energizing Comfort, jež se starají o vaše pohodlí. Stisk jediného tlačítka vám tak umožní nejen nastavit ideální teplotu, vašemu stavu bude uzpůsobeno i osvětlení. A na základě informací o cestách, jež mohou být propojeny s vaším pracovním diářem, vám vůz případně i doporučí, zda byste se náhodou neměli zastavit ve fitness nebo wellness centru.
Dodat pak už můžeme jen tolik, že zákazníci budou moci volit mezi verzí s krátkým a dlouhým rozvorem, stejně jako mezi pěti variantami zadních sedadel. Dopřát si mohou třímístnou lavici se sklopnou středovou konzolí, stejně jako dvojici nezávislých a více polohovatelných křesel, jež dělí konzole pevná. Vůči stávající generaci přitom měl narůst prostor zejména pro nohy u jakéhokoliv provedení, pro něž se rozhodnete.













Nový Mercedes třídy S hodlá nejen znovu nastavit laťku v rámci komfortu a elegance, ale ještě ji posunout o notný kus výše. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 52 minutamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 2 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 21:10 - northwind
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan