Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový model Renaultu bude čínský vůz s francouzským logem, ukazuje smutnou budoucnost Evropy
15.10.2022 | Petr Prokopec
Těžko říci, zda je to záměr nebo nedopatření, pokud se ale nic zásadního nezmění, evropský automobilový průmysl míří ke stále menší schopnosti konkurovat hlavně tomu čínskému. Francouzi se na takovou možnost zjevně připravují.
V loňském roce Renault podepsal dohodu o technické spolupráci s čínským Geely. To na první pohled nemusí působit mimořádně, k podobné spolupráci přistupuje spousta automobilek, zvláště pak při působení v Číně. Jenže Francouzi se v rámci této kooperace nehodlají zaměřovat pouze na jeden trh, místo toho hodlají společné produkty poslat do celého světa. Asi úplně nejzajímavější ale na celé spolupráci je ale fakt, že nepůjde jen o sdílení vybraných technických prvků, zajde mnohem dál.
Může to být jen část širší spolupráce, Francouzi ale v prvním sledu v podstatě převezmou čínský vůz a nadělí mu vlastní logo, víc nic. A právě první vlaštovku tohoto ražení začal nyní Renault odhalovat. Není překvapivé, že jde o SUV, leckoho ale jistě zarazí, že na novince toho mnoho francouzského nebude. Zatím nepojmenovaný vůz totiž stanul na modulární platformě CMA, kterou Geely vyvinulo společně s Volvem. Využívat pak má jednotky vzešlé z výše popsané spolupráce. Jeho výrobu pak obstará divize RKM (Renault Korea Motors), jenž nebude zásobovat pouze domácí trh, auta budou vyvážena do celého světa.
Právě na tuto pobočku přitom Renault sází ve velkém, v následujících šesti letech tak Francouzi v Koreji investují přes 900 milionů Eur (cca 22,1 mld. Kč). Hlavní důvod zmínil sám šéf značky Luca de Meo, dle kterého je země „velmi dobrým odrazovým můstkem pro export našich produktů. Korea totiž podepsala dohodu o volném obchodu s řadou států, což jen umocňuje její pozici jako jistého předmostí v rámci automobilové výroby a vývozu.“
Tento krok naznačuje, kam míří evropský automobilový průmysl jako takový. A nic veselého to není. Už i Němci pochopili, že zelená politika EU dělá místní průmysl stále více nekonkurenceschopným zejména ve srovnání s tím čínským. Proč si tedy dělat hlavu s drahým vývojem a výrobou aut v Evropě, když čínské automobilka dokážou podobná auta dělat stále levněji? Renault to možná jen pochopil též a minimálně pro jistotu část výroby svých vozů prostě svěří Číňanům. Že už to nemá daleko k tomu, aby se z Renaultu stala jen další značka s evropským původem, ale čínskou podstatou (jako je dnes třeba MG), asi nemusíme dodávat.
Lze už jen dodat, že chystané SUV zamíří do prodeje v roce 2024. Na prvním snímku jeho siluety pak jsou patrná úzká čelní světla, prolisy na přední kapotě, malý zadní spoiler a svažující se záď. Bude to takový větší Renault Arkana, akorát primárně elektrický. Jestli aspoň Číňané dokáží takový vůz vyrobit za takovou cenu, aby byl zajímavý i poměrem schopností a ceny, ukáže jen čas.
Francouzi se už pochlubili pouze siluetou vozu, jenž vzejde z jejich spolupráce s čínským Geely. Renault tomuto modelu dodá v podstatě jen logo, bude to primárně čínské auto. Foto: Renault
Vůz bude mít podle své siluety blízko k Renaultu Samsung XM3, což je přeznačkovaný Renault Arkana vyráběný právě v Koreji. Novinka ale bude přeznačkovaným čínským vozem, výrobu v Koreji ale budou mít oba modely společnou. Foto: Renault Samsung
Zdroj: Renault, Auto News
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva