Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Juke se opozdí, na diesely už může zapomenout
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stále přísnější emisní limity ve spojení s efektivnějšími benzinovými motory přiměly Japonce k nevyhnutelnému. A také ke zvažování elektrické verze.
Stávající generace Nissanu Juke přišla na svět již v roce 2010. Japonci tedy mají nejvyšší čas, aby začali představovat nástupce. S jeho prezentací se původně počítalo ještě letos, dle nových informací si budeme muset počkat ještě o nějakou chvíli déle. Možná z toho bude pěkně dlouhá chvíle, alespoň podle španělského webu Motor.es, který počítá s debutem až v horizontu dvou let. Proto ostatně nový Juke tituluje jako modelový rok 2020.
Je samozřejmě otázkou, zda tu první generace vydrží celých devět let nebo jestli mu Nissan v mezičase nedá nějakou výraznější omlazovací kúru. Příchod nástupce nemůže uspěchat, protože jeho příchod se bude krýt se začátkem platnosti nových emisních regulí. Ty jsou výrazně tvrdší zejména vůči dieselům, a tak vlastně není překvapením, že s „naftožrouty“ se již u tohoto modelu nepočítá.
Ještě před dvěma lety by to Juke odsuzovalo k živoření na okraji zájmu, zvláště v souvislosti s evropskými trhy. Nicméně kauza Volkswagenu změnila zažité pořádky, a tak se u menších aut od dieselů odklání stále více lidí. Jelikož navíc výrobci již delší dobu avizují, že předpisy jim neumožní vyrobit levně efektivního „producenta sazí“, je postup Nissanu zcela logický.
Japonská automobilka ostatně patří do aliance s Renaultem a šéf obou značek Carlos Ghosn v posledních měsících párkráte uvedl, že pro vozy jako Renault Clio bude diesel luxus, který si již výrobce nebude moci dovolit. Snaha o vyhovění regulím by totiž zvedla cenu pohonné jednotky na úroveň, která by pro zákazníky v tomto segmentu již nebyla únosná.
Nissan chce navíc vyrukovat s novými přeplňovanými benzinovými motory, které mají být nadmíru úsporné. Dieselů tedy z pohledu Japonců nebude potřeba, zvláště když spalovací jednotky doplní ještě verze s alternativním pohonem. Základní hybrid je víceméně jistotou, mimo to se ale vedou diskuze také o plug-in hybridu a ryze elektrické variantě.
Co z toho se dostane do nabídky nakonec bude otázkou administrativního rozhodnutí. Firma má veškerou techniku k dispozici, převzala ji od Mitsubishi, jehož největším akcionářem se Nissan loni stal. Plug-in hybridní jednotku by tak nový Juke mohl převzít od Outlanderu PHEV, což by mu zaručovalo zhruba 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu a dobití baterií do 5 hodin.
Oficiální ale tyto informace nejsou, proto pole spekulací opustíme a místo toho se vrátíme do reality. Nový Juke bude stát na platformě CMF-B, kterou používá již zmiňované Clio či třeba Nissan Micra. Ve srovnání se stávající verzí se počítá s nárůstem do šířky, výška však poklesne. Výsledkem přitom bude nejen pohlednější vzhled, ale i více místa v kabině.
Interiér bude zároveň profitovat z nové generace multimédií, které vsadí na mnohem větší konektivitu. Dále dorazí kvalitnější materiály, za druhou řadou sedadel pak máme čekat zavazadelník o objemu minimálně 350 litrů. Tedy alespoň u variant s pohonem předních kol, systém 4x4 kufr asi omezí.
Vzhled novinky mají ovlivnit nedávné koncepty jako třeba Nissan GripZ. Kromě toho značka vsadí na nemalou individualizaci, po které volá stále více zákazníků. Počítat tedy můžeme i s navýšením cen, jež nyní startují na 350 tisících korun.


















































Koncepční Nissan Gripz ovlivní příští generaci modelu Juke nejen vzhledově, ale i technikou. Pod kapotou má totiž hybridní ústrojí
Zdroj: Motor.es
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 37 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
