Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Murano je venku a vypadá zajímavě, přišel ale o pořádný motor i výkon výměnou za nic
18.10.2024 | Petr Prokopec
Nebudeme říkat, že tohle auto je krásné, ale zaujmout dokáže. Horší je to s technikou, která zamířila dolů a nepřinesla ani papírové snížení spotřeby paliva. Auto je přitom dražší a jeho interiér poněkud kontroverzní.
Třetí generace Nissanu Murano přišla na svět v roce 2014, přičemž klíčovým trhem pro ni byly Spojené státy. Pokud tedy pomineme krátké období, po které byla k mání také hybridní verze, pak Američané mohli volit vždy jen jeden motor v podobě 3,5litrového šestiválce. Zrovna ten jim nevadil, víc problémů měli s převodovkou - na CVT pršelo víc kritiky než na zbytek portfolia japonské značky dohromady. Protože ale prodeje vozu nebyly ani trochu špatné, Japonci stížnosti nechávali bez odezvy.
Nyní tu ovšem máme generaci čtvrtou, která onu halasnou kritiku do jisté míry řeší. Značka se ovšem zároveň rozhodla pro downsizing, které ještě víc kontroverze rozdmýchá. Místo vé-šestky totiž dorazil přeplňovaný dvoulitr, který produkuje 244 koní, tedy o 19 méně než 3,5litrová jednotka. S tím by se nejspíše klientel srovnala, nakonec maximální točivý moment vzrostl o 27 Nm na 353 Nm, takže v nižších otáčkách bude snad výkonu relativně víc. Stovky by tedy vůz mohl dosáhnout za podobných 7,3 sekundy jako dřív, přesný čas ale Japonci zatím nezveřejnili.
Co ovšem známo je, to je spotřeba. A právě v tomto ohledu se vedou velmi vášnivé diskuze. Se šestiválcem totiž Murano jezdilo za 11,76 litru ve městě, za 8,4 litru mimo něj a za 10,23 litru v průměru - podle realističtějších amerických norem. Novinka má zatím potvrzenou pouze kombinaci, ta je ovšem úplně stejná jako dosud. I když tedy motor přišel o úroveň i výkon, nedošlo ke zlepšení ani papírové spotřeby, ta reálná může být snadno ještě vyšší. Mimo jiné proto, že s nárůstem délky na 4 900 milimetrů je spojena zatím neupřesněná vyšší hmotnost.
Ani v tomto ohledu tedy Japonci nejsou příliš upovídaní, koneckonců na představení veškerých parametrů mají ještě dostatek času, neboť Murano čtvrté generace zamíří do prodeje až příští rok. Zveřejněny tedy nebyly ani ceny, byť nepřekvapivě mají být vyšší než ty stávající. Na zájem publika jsme tedy opravdu zvědavi, neboť tu zatím máme jediné zlepšení, a to onu převodovku, která je standardně spárována s pohonem předních kol, za příplatek pak i se systémem 4x4.
Z prozatímních ohlasů je ovšem patrné, že lidi pozitivně zaujal aspoň vzhled, který lze hodnotit jako odvážný. Hlavně čelní partie budí pozornost už svými LEDkami pro denní svícení. Uvnitř pak automobilka sáhla po dvojici 12,3palcových displejů, i ty ale dozajista budou budit kontroverzi. Přestěhovalo se na ně totiž prakticky veškeré ovládání, neboť fyzická tlačítka jsou takřka kompletně minulostí a místo nich dorazily maximálně dotykové plošky.
Toto řešení ale zákazníkům příliš nevyhovuje, při nutnosti sundat oči z vozovky navíc nemá nic do činění s bezpečností. Nejspíš i proto lze již standardně u každé verze počítat s paketem Nissan Safety Shield 360, jehož součástí jsou automatické brzdy, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, varování před vozy ve slepém úhlu či překážkami za vámi či přednárazový systém. To ale pochopitelně taktéž povede k navýšení cen.
Suma sumárum lze říci, že Nissan udělal jeden krok kupředu a hned několik zpátky. Značka proto v nemalé míře rozšířila příplatkovou výbavu o luxusní prvky, díky nimž by zákazníci měli zapomenout na ony neduhy. Zda ale třeba masážní strojek v předních sedadlech či až 21palcová litá kola vykompenzují zhoršené ovládání či méně výkonný motor, je v tuto chvíli ve hvězdách.




















Murano ve čtvrté generaci prošlo zásadní proměnou, místo šestiválce je tak možné počítat se čtyřválcem, zatímco fyzická tlačítka byla nahrazena dotykovým displejem. Ceny navíc porostou nahoru, pročež by Japonci měli možná již na úvod počítat s menším zájmem než dosud. Foto: Nissan
Zdroj: Nissan
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 10 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva