Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016: tohle je on, unikly první fotky
1.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zásadní letošní novinka Opelu se nechala inspirovat Corsou i studií Monza. Uvnitř nabízí více digitálních displejů a co nejméně tlačítek.
Tip: Projděte si již úplně oficiální představení nového Opelu Astra se všemi známými detaily.
Novou generaci Opelu Astra jsme si mohli vcelku podrobně představit na počátku května, kdy německá automobilka pustila do světa obsáhlou tiskovou zprávu a balík fotografií. Na těch sice pětidveřový hatchback halila ochranná kamufláž, přesto ale šlo vysledovat, že design bude evoluční. To nám ostatně nyní potvrzuje první sada uniklých fotografií. Na nich si můžeme prohlédnout siluetu, kterou známe již hezkých pár let.
Změny oproti minulosti jsou schované v detailech, mezi nimiž nejvíce patrný je koncový sloupek s černou vsuvkou navozující dojem plovoucí střechy. V tomto ohledu je nová Astra ovlivněna menším Opelem Corsa, vpředu pak naopak jakožto inspirace posloužil koncept Monza. Samotné světlomety přitom užívají nové technologie IntelliLux LED, diody ovšem můžeme najít také vzadu.
Na bocích si můžeme všimnout pozměněného uchycení zpětných zrcátek, které již nejsou součástí bočních oken, ale přestěhovaly se na vnější panely dveří. Jejich součástí ale kupodivu nejsou směrová světla, ty najdeme i nadále na předních blatnících. Mimo to je jistotou nový design litých kol a více prominentní je i linka, která směřuje od oněch blinkrů přes oboje kliky dveří až ke koncovým světlům.
Zadní partie jsou nyní daleko členitější než kdy předtím a tak trochu v nás vzbuzují vzpomínky na někdejší modely Alfy Romeo. Tím ale popis zevnějšku můžeme ukončit a zamíříme do interiéru, který chce působit „prémiovějším” dojmem. Zároveň zde najdeme i méně tlačítek, neboť většinu funkcí nyní ovládáte skrze rozměrný dotekový displej usazený uprostřed palubní desky.
Další digitální obrazovku najdeme uprostřed přístrojového štítu, jeho kraje jsou však již analogové. Zmínit můžeme rovněž zcela nový tříramenný volant, který nám rozhodně nejde proti srsti, jistotou je pak i nové kožené čalounění či sedadla s lepším vedením. Vše pak okořenil příchod metalických nebo lesklou černí lakovaných doplňků či systémy Apple Car Play a Android Auto.
Po stránce technické lze očekávat především výraznou dietu, která počítá s úbytkem přibližně stovky kilogramů. To je dáno zejména novou platformou D2, díky níž je nová Astra o 49 milimetrů kratší a 23 mm nižší než stávající model. O dalších 23 milimetrů byl navíc zkrácen i rozvor, padáka pak dostaly i některé objemné agregáty, zejména dvoulitrový turbodiesel.
Některé vybrané verze osazené „producentem sazí“ tak budou ve výsledku lehčí až o 200 kg oproti předchůdci, na konkrétní data si ovšem budeme muset počkat do příchodu oficiální tiskové zprávy. S ohledem na stávající únik se ovšem dá předpokládat, že marketingové oddělení značky nyní vyhlásilo červený poplach a valnou část informací pustí online záhy.













Venkovní design Opelu Astra 2016 je spíše evoluční, revoluce se skrývá pouze v detailech
Zdroj: Car Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 10 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 3 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
před 4 hodinami
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
před 6 hodinami
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před 6 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
