Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept kupé s retro vzhledem dostalo do vínku pohon zadních kol a méně než 1 000 kilo. Pod dlouhou kapotou však má pouze litrový tříválec.
Již hezkých pár týdnů láká Opel fanoušky sportovních vozů na březnový autosalon v Ženevě, kde bude naživo debutovat nový koncept GT. Ten má být odkazem na originál, který debutoval na stejném místě, ovšem před jednapadesáti lety. Při pohledu na dlouhou kapotu a dozadu posunutou kapotu tomu tak skutečně je, načež bychom mohli nad příchodem novinky jen zaplesat, zvláště když víme, že produkční verze má následovat se zhruba dvouletým odstupem. Nicméně pohled do motorového prostoru již takovou euforii nevzbuzuje.
Podle spekulací měla novinka dostat pod kapotu 1,6litrový čtyřválec, který by byl naladěn na přibližně 300 koní. O takovém výkonu si ovšem koncept může nechat pouze zdát, neboť Opel evidentně hodlá dokázat, že sportování může jít ruku v ruce s nízkou spotřebou nebo čím vlastně. Zadní kola dvoumístného kupé tak roztáčí pouze litrový tříválec, který disponuje 145 koňmi a 205 Nm točivého momentu. Tedy jen o málo vyšším výkonem než originál.
Samozřejmě, v kombinaci s nízkou hmotností, která nemá přesahovat 1 000 kilogramů, se i navzdory malému motoru můžeme dočkat zajímavé dynamiky. Jakkoliv ovšem stovka za méně než osm sekund a nejvyšší rychlost 215 km/h znějí skvěle, čekali jsme přece jen trochu více. Je ovšem možné, že ona produkční verze by mohla vše napravit a kromě základní tříválcové verze dorazit také v ostřejším provedení.
Od mechaniky se můžeme přesunout k vzhledu, kde největší pozornost poutají gigantické dveře postrádající na první pohled okna. To je však pouze zdání, ve skutečnosti jde o průhledné panely. Kliky dveří však již chybí stoprocentně, vstup do kabiny mají místo nich na starosti touchpady usazené ve střeše, jež aktivují elektromotory.
Kromě toho se koncept musí obejít také bez stěračů či zpětných zrcátek, které jsou nahrazeny kamerami. Dá se však předpokládat, že produkční verze se veškerými těmito finesami nepochlubí, místo toho dorazí s konvenčními systémy. Startovat by přitom měla okolo 25 000 Eur (cca 675 500 Kč), což ji bude činit relativně snadno dostupnou.












Vzhledem nás Opel GT láká k usednutí za volant. Při pohledu na technické parametry však již euforie částečně vyprchává
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 5 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1