Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia se ukázal i jako Vauxhall a Holden. Má V6 s 313 koňmi
7.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Evropa může počítat nejvíce s přeplňovaným dvoulitrem, stejně vypadající Holden Commodore ale začíná o dva válce a 1,6 litru výše.
Nový Opel Insignia již přes 12 hodin není tajemstvím. Německá automobilka přitom potvrdila, že vůz stojí na modulární platformě E2XX koncernu General Motors. Ta již podepírá Chevrolet Malibu, jen u této dvojice však snaha o maximalizaci využití stejných technických základů nekončí. Dále se totiž architektura nastěhuje také pod povrch chystaného Buicku Regal. A aby toho nebylo málo, pak s ní můžeme počítat také u Vauxhallu Insignia a Holdenu Commodore.
Jelikož provedení Vauxhallu je pouze Insignií s odlišnou čelní maskou a značka se ani nenamáhala pořídit vlastní sadu fotografií a pouze ty „oplácké“ prohnala Photoshopem, nebudeme se u něj pozastavovat. Místo toho zamíříme k Holdenu Commodore, který na první pohled také vypadá jen jako německý originál ověnčený jiným emblémem. Pod kapotou se ale ději věci.
Commodore bude již od počátku dostupný s atmosférickým 3,6litrovým šestiválcem o výkonu 313 koní a točivém momentu 370 Nm. Ve srovnání se stávající verzí agregátu jde o nárůst o 27 koní a 20 Nm, přičemž standardně počítá s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem. Tato převodovka se přitom v nabídce Holdenu objevuje vůbec poprvé, Insignia ji nemá vůbec
Tuto variantu můžeme Australanům pouze závidět, tamní fanoušci ale dozajista budou novým Commodore zklamáni. Předchozí generace totiž měla v nabídce také osmiválec, ten ovšem již nedorazí. Kromě toho nebude nebude obnovena výroba přímo v Austrálii, místo toho se o montáž postará německá továrna. K protinožcům se pak vozy budou dovážet.
Na druhou stranu, zatímco Insignia shodila maximálně 175 kilogramů, v případě Holdenu budou mít australští motoristé co do činění s dietou pohybující se mezi 200 a 300 kg. Ve výsledku by tedy měla dorazit lepší jízdní dynamika, konkrétní data ale prozatím k dispozici nejsou. Přesunout se tedy můžeme k dalšímu zklamání, tedy k pohonu předních kol.
Ten dostanou základní varianty, jenž budou osazeny přeplňovaným benzinovým čtyřválcem i turbodieselem o dvoulitrovém objemu. Také v tomto případě jsou na tom Australané lépe, Evropa totiž u méně výkonných variant počítá s motory 1,5 Turbo a 1,6 CDTi. Na výkony ale řeč ještě nepřišla, tajemstvím je zahalena i jízdní dynamika a spotřeba.
Tím nám rozdíly končí, po stránce podvozkové či uvnitř kabiny se již Commodore od Opelu Insignia lišit nebude. Tedy samozřejmě stran umístění volantu napravo, který ostatně dostane také zmiňovaný Vauxhall. Stejně jako kontinentální Evropa pak i Britové a Australané mohou počítat ještě s praktičtějším kombíkem.






Australský Holden Commodore se od Opelu Insignia vizuálně liší jen logem na čelní masce, pod kapotou však má šestiválec
Vauxhall Insignia dostane pouze odlišné logo. A samozřejmě také volant vpravo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 6 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Finové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 50 minutamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 2 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 3 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 5 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva