Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Koleos plně odhalen, je to X-Trail s designem Talismanu
25.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový Koleos je nástupcem vozu, na který svět raději zapomněl. Má ale slušnou čtyřkolku, ne úplně marné motory a vypadá dobře.
Když jsme před zhruba půl rokem psali o autech, na která motoristický svět zapomněl, zcela příhodně nás nenapadl jeden vůz - Renault Koleos. Ten byl v podstatě nástupcem Scénicu RX4 a ukázal se jako koncept už v roce 2000, do výroby ale šel až o osm let později - s nevalnými úspěchy.
Posuňme se o dalších osm let dále a jsme v dubnu roku 2016, v době konání pekingského autosalonu. Po úniku prvních pár obrázků tu dnes máme kompletní představení spolu s potvrzením jména a samozřejmě s mnohem větší fotosadou. Není to novinka, ale vypadá to, že cíl designérů Renaultu je, aby lidé od sebe jednotlivé modely nerozeznali, podobně jako v případě Škodovky nebo Mercedesu.
Designem je tedy nový Koleos velmi podobný Talismanu nebo Méganu, jen je o něco větší, protože je to SUV. Víme, že stojí na platformě CMF C/D, která podpírá i Espace a právě Talisman z nabídky Renaultu a např. X-Trail a Qashqai z portfolia Nissanu; ostatně, X-Trailu je Koleos technicky velmi blízko. To znamená motory vpředu napříč a základ v pohonu předních kol, ale nikdo snad ani nic jiného nečekal.
Pod kapotou budou alespoň zpočátku dva benzínové a dva dieselové motory o výkonech od 130 do 180 koní. Jestli se dá očekávat něco slabšího jako základ nabídky, nevíme, ale ani 130 koní v takhle velkém autě nebude zrovna přebytek. O přenos síly se bude starat buď šestistupňový manuál, nebo CVT z označením X-Tronic, podobně jako v X-Trailu.
Koleos nemá být SUV jen do města, ale má zvládnout i lehčí terén. Svědčí o tom fakt, že se Renault chlubí nájezdovými úhly 19° vpředu a 26° vzadu a světlou výškou 213 mm. Čtyřkolka má mít více různých režimů; jeden zapojí do práce jen přední kola, druhý bude automatický, kdy necháte všechno na počítačovém řízení a kdy budou pravděpodobně upřednostňována přední kola, a třetí má být stálou čtyřkolkou. Stejně fungující systém si můžeme už nyní koupit v Nissanu X-Trail.
V kabině čekejme plejádu moderních jízdních asistentů od hlídačů mrtvého úhlu přes automatické parkování až po autonomní brzdění. Co bude ve standardu a co za příplatek, ještě není přesně známo. Infotainment Renault R-Link 2 bude mít v základu 7" obrazovku orientovanou na šířku, za příplatek bude větší, 8,7" obrazovka s orientací na výšku, kterou vidíme i na některých fotografiích.
Displej zastoupí i funkci hlavního budíku přístrojového štítu, což znamená, že se možná dočkáme i věcí jako teploty oleje nebo napětí elektrického systému vozu. Na fotkách nevidíme otáčkoměr; není zas tak klíčový, zejména když máte vůz s automatickou převodovkou či CVT, ale určitě tu někde bude možnost ho zobrazit.
Renault hovoří o kvalitních materiálech, měkkých na dotek v celé kabině. Víme, že Koleos nabídne i panoramatické střešní okno, které ale ve standardní výbavě určitě nebude. Interiér bude mít i nastavitelné osvětlení, opět asi ne ve standardu. A připlatit bude možné - mimo jiné - za vyhřívání volantu, předních i zadních sedadel a přední místa budou moci být i chlazená.
Kompletní seznam příplatků a ani seznam standardní výbavy zatím není k dispozici, stále jsme ještě dost daleko od startu prodejů. V Číně by se měl Koleos začít prodávat někdy na podzim tohoto roku, následovat budou další státy a jako poslední budou na řadě Rusko a Evropa, to začátkem roku 2017.
Výroba bude probíhat v Jižní Koreji ve verzích pro všechny trhy, kromě toho čínského - pro ten se bude vyrábět v Číně kvůli clu a daním. Ceny se dozvíme později, ale lze odhadovat start někam velmi blízko Nissanu X-Trail, tedy od nějakých 600 tisíc korun. Plně vybavená čtyřkolka s nejsilnějším motorem si možná zkusí sáhnout na milion, ale to spekulujeme.






















































Větší fotosada Koleosu ukazuje i něco z vývoje, auto samotné by mohla předvést lépe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
před 3 hodinamiJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025
Nejčtenější články
Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda se dá nevyužitá koupit ve verzi, kterou nechtěl a nechce už téměř nikdo
24.8.2025Manuální převodovky zažívají nečekaný comeback, jejich podíl i v Evropě znovu roste. Až tak dobrá zpráva to ale není
24.8.2025V Itálii začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
24.8.2025Nový sporťák autora Sennovy neporazitelné F1 chce být ideálem pro pravé řidiče, připomíná Ayrtonův stroj
24.8.2025Kia na Slovensku uspořádala pohřeb miláčka Čechů, který obstarává přes polovinu jejích prodejů, náhradu nemá
24.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva