Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS: minimum kompromisů
7.3.2009 | David Siegl, Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Renault Mégane RS je poslední novinkou z kategorie hot hatch, které byly představeny v Ženevě. Jeho předchozí generace prokázala, že Renault dokáže vytvořit kvalitní ostrý hatchback a nevypadá to, že by ze svých pozic chtěl ustoupit. Co nového nyní přináší do opět zuřící války hot hatchů?
Předchozí generace Mégane se mi nelíbila. A verze RS, byť jsem vždy uznával její kvality, na tom nebyla o mnoho lépe. To model, jenž si odbyl premiéru teď v Ženevě, to je jiný šálek kávy. Už základní Megane kupé je velmi přitažlivý vůz a úprava RS to jen potvrdila. Už první oficiální obrázek naznačil, že i když nový Megane RS možná nebude nejrychlejší, určitě bude jeden z nejpohlednějších. VW Scirocco R20T bude mít těžkého soupeře.
Megane RenaultSport 250 je oblečen do bodykitu, který zahrnuje agresivní přední nárazník se zabudovanými LED světly pro denní svícení, rozšířené podběhy, do kterých se vtěsnala litá kola o velikosti 18", a zadní nárazník s integrovaným difuzorem a centrálně umístěnou koncovkou výfuku. Pozornost divize Motorsport neunikl ani interiér, kde nyní najdeme sportovní sedadla s mnohem lepším bočním vedením, nechybí sportovní volant a hliníkové pedály a do otáčkoměru přibyl kombinovaný vizuálně-akustický indikátor momentu řazení.
Pod kapotou je přeplňovaný zážehový šestnáctiventil o objemu 2,0 l, který produkuje 250 koní (184kW) v 5500 1/min a 340 N.m točivého momentu dostupného již od 3000 1/min. To je o 20 koní a 40 N.m více než měl Megane R26R. Mimochodem 80 % maxima točivého momentu je dostupné již od 1900 1/min. Výkon je na vozovku přenášen přes šestirychlostní, ručně řazenou převodovku.
Podobně jako menší model Clio RS, i Mégane RS bede v nabídce se dvěma podvozky, standardním a Cup. První z nich je stále ještě vhodný pro každodenní ježdění a přitom s ním lze vyrazit i na okruh. Ten druhý, Cup, nejen že je primárně vyladěn právě pro okruhy, ale ještě je jeho příslušenstvím LSD diferenciál. Mírnou nevýhodu vidím, byť výrobce mluví o přesnosti a zpětné vazbě, v použití elektrického posilovače řízení. Co je na hydraulice tak špatného? Výhodou, v dnešní době hodnou zmínky, je plně vypínatelné ESP.
Bude zajímavé sledovat, jak si nový Renault Mégane RS 250, jak zní jeho plný název, povede v souboji s konkurencí. Ford Focus RS, VW Golf R20 a Mazda3 MPS už čekají. A nesmíme zapomenout ani na černého koně vzadu, sice je o třídu níž, ovšem výkonem a hlavně dynamickými parametry sem rozhodně patří.







Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 2 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 4 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 5 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon