Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS: minimum kompromisů
7.3.2009 | David Siegl, Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Renault Mégane RS je poslední novinkou z kategorie hot hatch, které byly představeny v Ženevě. Jeho předchozí generace prokázala, že Renault dokáže vytvořit kvalitní ostrý hatchback a nevypadá to, že by ze svých pozic chtěl ustoupit. Co nového nyní přináší do opět zuřící války hot hatchů?
Předchozí generace Mégane se mi nelíbila. A verze RS, byť jsem vždy uznával její kvality, na tom nebyla o mnoho lépe. To model, jenž si odbyl premiéru teď v Ženevě, to je jiný šálek kávy. Už základní Megane kupé je velmi přitažlivý vůz a úprava RS to jen potvrdila. Už první oficiální obrázek naznačil, že i když nový Megane RS možná nebude nejrychlejší, určitě bude jeden z nejpohlednějších. VW Scirocco R20T bude mít těžkého soupeře.
Megane RenaultSport 250 je oblečen do bodykitu, který zahrnuje agresivní přední nárazník se zabudovanými LED světly pro denní svícení, rozšířené podběhy, do kterých se vtěsnala litá kola o velikosti 18", a zadní nárazník s integrovaným difuzorem a centrálně umístěnou koncovkou výfuku. Pozornost divize Motorsport neunikl ani interiér, kde nyní najdeme sportovní sedadla s mnohem lepším bočním vedením, nechybí sportovní volant a hliníkové pedály a do otáčkoměru přibyl kombinovaný vizuálně-akustický indikátor momentu řazení.
Pod kapotou je přeplňovaný zážehový šestnáctiventil o objemu 2,0 l, který produkuje 250 koní (184kW) v 5500 1/min a 340 N.m točivého momentu dostupného již od 3000 1/min. To je o 20 koní a 40 N.m více než měl Megane R26R. Mimochodem 80 % maxima točivého momentu je dostupné již od 1900 1/min. Výkon je na vozovku přenášen přes šestirychlostní, ručně řazenou převodovku.
Podobně jako menší model Clio RS, i Mégane RS bede v nabídce se dvěma podvozky, standardním a Cup. První z nich je stále ještě vhodný pro každodenní ježdění a přitom s ním lze vyrazit i na okruh. Ten druhý, Cup, nejen že je primárně vyladěn právě pro okruhy, ale ještě je jeho příslušenstvím LSD diferenciál. Mírnou nevýhodu vidím, byť výrobce mluví o přesnosti a zpětné vazbě, v použití elektrického posilovače řízení. Co je na hydraulice tak špatného? Výhodou, v dnešní době hodnou zmínky, je plně vypínatelné ESP.
Bude zajímavé sledovat, jak si nový Renault Mégane RS 250, jak zní jeho plný název, povede v souboji s konkurencí. Ford Focus RS, VW Golf R20 a Mazda3 MPS už čekají. A nesmíme zapomenout ani na černého koně vzadu, sice je o třídu níž, ovšem výkonem a hlavně dynamickými parametry sem rozhodně patří.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
dnes - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
před 8 hodinami - Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
před 10 hodinami - Elektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
před 11 hodinami - Porsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
dnes - Tesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
dnes
Živá témata na fóru
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch