Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS: minimum kompromisů
7.3.2009 | David Siegl, Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Renault Mégane RS je poslední novinkou z kategorie hot hatch, které byly představeny v Ženevě. Jeho předchozí generace prokázala, že Renault dokáže vytvořit kvalitní ostrý hatchback a nevypadá to, že by ze svých pozic chtěl ustoupit. Co nového nyní přináší do opět zuřící války hot hatchů?
Předchozí generace Mégane se mi nelíbila. A verze RS, byť jsem vždy uznával její kvality, na tom nebyla o mnoho lépe. To model, jenž si odbyl premiéru teď v Ženevě, to je jiný šálek kávy. Už základní Megane kupé je velmi přitažlivý vůz a úprava RS to jen potvrdila. Už první oficiální obrázek naznačil, že i když nový Megane RS možná nebude nejrychlejší, určitě bude jeden z nejpohlednějších. VW Scirocco R20T bude mít těžkého soupeře.
Megane RenaultSport 250 je oblečen do bodykitu, který zahrnuje agresivní přední nárazník se zabudovanými LED světly pro denní svícení, rozšířené podběhy, do kterých se vtěsnala litá kola o velikosti 18", a zadní nárazník s integrovaným difuzorem a centrálně umístěnou koncovkou výfuku. Pozornost divize Motorsport neunikl ani interiér, kde nyní najdeme sportovní sedadla s mnohem lepším bočním vedením, nechybí sportovní volant a hliníkové pedály a do otáčkoměru přibyl kombinovaný vizuálně-akustický indikátor momentu řazení.
Pod kapotou je přeplňovaný zážehový šestnáctiventil o objemu 2,0 l, který produkuje 250 koní (184kW) v 5500 1/min a 340 N.m točivého momentu dostupného již od 3000 1/min. To je o 20 koní a 40 N.m více než měl Megane R26R. Mimochodem 80 % maxima točivého momentu je dostupné již od 1900 1/min. Výkon je na vozovku přenášen přes šestirychlostní, ručně řazenou převodovku.
Podobně jako menší model Clio RS, i Mégane RS bede v nabídce se dvěma podvozky, standardním a Cup. První z nich je stále ještě vhodný pro každodenní ježdění a přitom s ním lze vyrazit i na okruh. Ten druhý, Cup, nejen že je primárně vyladěn právě pro okruhy, ale ještě je jeho příslušenstvím LSD diferenciál. Mírnou nevýhodu vidím, byť výrobce mluví o přesnosti a zpětné vazbě, v použití elektrického posilovače řízení. Co je na hydraulice tak špatného? Výhodou, v dnešní době hodnou zmínky, je plně vypínatelné ESP.
Bude zajímavé sledovat, jak si nový Renault Mégane RS 250, jak zní jeho plný název, povede v souboji s konkurencí. Ford Focus RS, VW Golf R20 a Mazda3 MPS už čekají. A nesmíme zapomenout ani na černého koně vzadu, sice je o třídu níž, ovšem výkonem a hlavně dynamickými parametry sem rozhodně patří.







Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Šéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 2 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1