Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě
4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Renault nám v nejbližší době naservíruje několik ostrých hatchbacků a jedním z nich bude Clio RS 200. V nabídce budou dvě verze, RS a RS Cup. První pro normální použití, druhá pro vyznavače jízdy po okruhu.
Ostré verze supermini od Renaultu mají dlouhou tradici. Vzpomeňme alespoň Renault 5 Turbo či právě zatím posledního zástupce, Clio RS 197. Ten si pro své vlastnosti získal poměrně vysokou popularitu a za 8 let se ho prodalo přes 70 000 kusů. Slušný výkon, uvážíme-li, o jakém autě je řeč. Na tuto cestu se bude snažit navázat i další pokračovatel, Clio RS 200. K dostání bude ve dvou specifikacích, RS a RS Cup.
Obě bude pohánět vysokootáčkový, atmosféricky plněný agregát o objemu 2,0 l a výkonu rovných 200 koní v 7100 ot./min. Maximum točivého momentu 215 N.m je k dispozici o něco málo dřív než u předchůdce, tj. v 5400 ot./min. K dosažení co nejvyššího zrychlení byly zkráceny první tři rychlosti šestistupňového manuálu.
Clio RS 200 dostalo na tuto třídu pokročilé aerodynamické úpravy. Přední spoiler v kombinaci s výdechy za předními koly snižují aerodynamický odpor, funkční zadní difuzér zase zvyšuje přítlak na zadní nápravu.
Zajímavé jsou i úpravy podvozku. Ve srovnání se standardním Cliem má RS širší rozchod, 48 mm vepředu, 50 mm vzadu, a o 10 mm delší rozvor. Také dostalo dvojčinné tlumiče a tužší stabilizátory. Ten zadní je dokonce o 25 % tužší, takže lze očekávat daleko menší náklony v zatáčkách. Standardní výbavou jsou 17" kola s pneu 215/45 R17
Verze Clio RS 200 Cup je mířená spíše na okruhové potěšení. Ve srovnání s RS je 36 kg lehčí také je o dalších 7 mm blíže silnici. Další snížení hmotnosti zajisté přinese i menší množství výbavy montované do těchto aut. Dostalo také o 7,5 % ostřejší převod řízení.
Osobně se velmi těším na první setkání s jedním z těchto francouzkých ďáblíků. Ostrá supermini byla vždy mou krevní skupinou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 8 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 9 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 11 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
dnes - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva