Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě

Renault nám v nejbližší době naservíruje několik ostrých hatchbacků a jedním z nich bude Clio RS 200. V nabídce budou dvě verze, RS a RS Cup. První pro normální použití, druhá pro vyznavače jízdy po okruhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě

4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault nám v nejbližší době naservíruje několik ostrých hatchbacků a jedním z nich bude Clio RS 200. V nabídce budou dvě verze, RS a RS Cup. První pro normální použití, druhá pro vyznavače jízdy po okruhu.

Ostré verze supermini od Renaultu mají dlouhou tradici. Vzpomeňme alespoň Renault 5 Turbo či právě zatím posledního zástupce, Clio RS 197. Ten si pro své vlastnosti získal poměrně vysokou popularitu a za 8 let se ho prodalo přes 70 000 kusů. Slušný výkon, uvážíme-li, o jakém autě je řeč. Na tuto cestu se bude snažit navázat i další pokračovatel, Clio RS 200. K dostání bude ve dvou specifikacích, RS a RS Cup.

Obě bude pohánět vysokootáčkový, atmosféricky plněný agregát o objemu 2,0 l a výkonu rovných 200 koní v 7100 ot./min. Maximum točivého momentu 215 N.m je k dispozici o něco málo dřív než u předchůdce, tj. v 5400 ot./min. K dosažení co nejvyššího zrychlení byly zkráceny první tři rychlosti šestistupňového manuálu.

Clio RS 200 dostalo na tuto třídu pokročilé aerodynamické úpravy. Přední spoiler v kombinaci s výdechy za předními koly snižují aerodynamický odpor, funkční zadní difuzér zase zvyšuje přítlak na zadní nápravu.

Zajímavé jsou i úpravy podvozku. Ve srovnání se standardním Cliem má RS širší rozchod, 48 mm vepředu, 50 mm vzadu, a o 10 mm delší rozvor. Také dostalo dvojčinné tlumiče a tužší stabilizátory. Ten zadní je dokonce o 25 % tužší, takže lze očekávat daleko menší náklony v zatáčkách. Standardní výbavou jsou 17" kola s pneu 215/45 R17

Verze Clio RS 200 Cup je mířená spíše na okruhové potěšení. Ve srovnání s RS je 36 kg lehčí také je o dalších 7 mm blíže silnici. Další snížení hmotnosti zajisté přinese i menší množství výbavy montované do těchto aut. Dostalo také o 7,5 % ostřejší převod řízení.

Osobně se velmi těším na první setkání s jedním z těchto francouzkých ďáblíků. Ostrá supermini byla vždy mou krevní skupinou.


Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě - 1 - renault-clio-renaultsport-200Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě - 2 - renault-clio-renaultsport-200_1Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě - 3 - renault-clio-renaultsport-200_2Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě - 4 - renault-clio-renaultsport-200_10Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě - 5 - renault-clio-renaultsport-200_4Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě - 6 - renault-clio-renaultsport-200_5Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě - 7 - renault-clio-renaultsport-200_6

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.