Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS: minimum kompromisů
7.3.2009 | David Siegl, Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Renault Mégane RS je poslední novinkou z kategorie hot hatch, které byly představeny v Ženevě. Jeho předchozí generace prokázala, že Renault dokáže vytvořit kvalitní ostrý hatchback a nevypadá to, že by ze svých pozic chtěl ustoupit. Co nového nyní přináší do opět zuřící války hot hatchů?
Předchozí generace Mégane se mi nelíbila. A verze RS, byť jsem vždy uznával její kvality, na tom nebyla o mnoho lépe. To model, jenž si odbyl premiéru teď v Ženevě, to je jiný šálek kávy. Už základní Megane kupé je velmi přitažlivý vůz a úprava RS to jen potvrdila. Už první oficiální obrázek naznačil, že i když nový Megane RS možná nebude nejrychlejší, určitě bude jeden z nejpohlednějších. VW Scirocco R20T bude mít těžkého soupeře.
Megane RenaultSport 250 je oblečen do bodykitu, který zahrnuje agresivní přední nárazník se zabudovanými LED světly pro denní svícení, rozšířené podběhy, do kterých se vtěsnala litá kola o velikosti 18", a zadní nárazník s integrovaným difuzorem a centrálně umístěnou koncovkou výfuku. Pozornost divize Motorsport neunikl ani interiér, kde nyní najdeme sportovní sedadla s mnohem lepším bočním vedením, nechybí sportovní volant a hliníkové pedály a do otáčkoměru přibyl kombinovaný vizuálně-akustický indikátor momentu řazení.
Pod kapotou je přeplňovaný zážehový šestnáctiventil o objemu 2,0 l, který produkuje 250 koní (184kW) v 5500 1/min a 340 N.m točivého momentu dostupného již od 3000 1/min. To je o 20 koní a 40 N.m více než měl Megane R26R. Mimochodem 80 % maxima točivého momentu je dostupné již od 1900 1/min. Výkon je na vozovku přenášen přes šestirychlostní, ručně řazenou převodovku.
Podobně jako menší model Clio RS, i Mégane RS bede v nabídce se dvěma podvozky, standardním a Cup. První z nich je stále ještě vhodný pro každodenní ježdění a přitom s ním lze vyrazit i na okruh. Ten druhý, Cup, nejen že je primárně vyladěn právě pro okruhy, ale ještě je jeho příslušenstvím LSD diferenciál. Mírnou nevýhodu vidím, byť výrobce mluví o přesnosti a zpětné vazbě, v použití elektrického posilovače řízení. Co je na hydraulice tak špatného? Výhodou, v dnešní době hodnou zmínky, je plně vypínatelné ESP.
Bude zajímavé sledovat, jak si nový Renault Mégane RS 250, jak zní jeho plný název, povede v souboji s konkurencí. Ford Focus RS, VW Golf R20 a Mazda3 MPS už čekají. A nesmíme zapomenout ani na černého koně vzadu, sice je o třídu níž, ovšem výkonem a hlavně dynamickými parametry sem rozhodně patří.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda