Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Twingo 2014 prý obrátí svět mini naruby, i svou koncepcí „vše vzadu”
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spolupráce s Daimlerem prý Francouzům umožní znovu vynalézt malé vozy. Příští Twingo tak dostane pohon zadních kol i motor uložený vzadu.
Psal se konec 60. let minulého století a Evropu pohltila Suezská krize, v jejímž důsledku především do francouzských a britských čerpacích stanic neproudily prakticky žádné pohonné hmoty. Jedním z řešení této situace se stalo původní Mini, které Sir Alec Issigonis navrhl jako třímetrový vůz se spotřebou motocyklu, ovšem s prostorem pro celou rodinu. Toho bylo dosaženo uložením všech hnacích komponentů vpředu, což bylo považováno za geniální konstruktérský počin.
Dlouho ale u tohoto tvrzení nezůstalo, neboť Renault nyní prohlašuje, že hodlá „znovu vynalézt malé vozy“. A to skrze příští generaci modelu Twingo, která kvůli maximu prostoru uvnitř převrátí Issigonisův princip naruby. Vůz totiž bude postaven na platformě, kterou pro budoucí Smart Fortwo a Forfour vyvíjí Francouzi společně s Daimlerem. A to znamená pohon zadních kol a motor uložený vzadu, stejně jako třeba u Porsche 911.
Podle šéfdesignéra francouzské značky Laurense van den Ackera je přitom „štěstím, že automobilka mohla díky své alianci s Daimlerem začít s čistým listem papíru“. Nyní ovšem Renault doufá, že se vše povede na výbornou, neboť jen špičková variabilita a flexibilita kabiny napomohou ke kompenzaci menšího zavazadelníku, jehož objem určuje použitá koncepce.
Na druhou stranu má ovšem uložení motoru vzadu napomoci posunutí přístrojového štítu co nejvíce dopředu, čímž na velmi krátkém obrysu vznikne kabina nabízející místo celé rodině. Proto ostatně provozní ředitel Renaultu Carlos Tavares vůz popisuje jako „kompaktní, vcelku svalnatý a velmi čilý s dobrým poměrem prostoru vůči venkovním dimenzím“.
Vzhledově pak jako inspirace poslouží koncepty Twin'Run a Twin'Z, které měly díky odlišnému přístupu oslovit mnohem širší veřejnost, než by to zvládla třeba jen samotná výkonná varianta. Podle van der Ackera by totiž zaujala jen nadšence, zatímco dvě studie mohou naznačit, jak široké spektrum dokáže příští Twingo pokrýt.
Jistotou by přitom u produkční verze mělo být skleněné víko zavazadelníku, jež oproti konvenčním dveřím šetří hmotnost. Navíc nabízí lepší výhled dozadu, což se u vozu zaměřeného na jízdu ve městě počítá dvojnásob. Na stylizaci připomínající první generaci ale máme zapomenout, neumožňují ji totiž stávající bezpečnostní předpisy. Proto prý nové Twingo dostane malý „čumák“, kterým se pyšnily i oba koncepty.

Vizualizace příštího modelu Twingo zobrazuje vše, co Renault naznačuje - tedy krátký předek a prosklené víko zavazadelníku
























































Koncepční Renault Twin'Run by měl příští Twingo předznamenávat vizuálně i mechanicky - také sériový model totiž dostane motor uložený vzadu a pohon zadních kol
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před hodinou
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aldeguer potrestán - z P3 na P7! včera 12:30
- Vítězem SprintRace Pecco Bagnaia včera 10:23
- PP pro Holgada, 15. Salač včera 09:50
- David Almansa si vyjel PP v Sepangu včera 09:00
- Třetí PP v řadě získal Bagnaia včera 07:00
Nejnovější články
Muž se zbavuje brutálního „Bugatti pro chudé” po najetí pouhých 64 km. Říká, že ho prostě nezvládá
před 20 minutami
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
před hodinou
Smáli se mu jako jednomu z nejošklivějších aut posledních let, teď se po šestinásobném zvýšení výroby znovu vrací do prodeje
včera
Číňané se spalovacími motory nekončí. Vyvinuli nové jednotky s 48procentní termální účinností, mají až 380 koní a 4litrovou spotřebu
včera
K mání je úplně poslední vyrobené Ferrari s manuální převodovkou. Cenu jinak celkem obyčejného modelu posílá do desítek milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
