Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Twingo podrobněji: tříválcový francouzský Smart
14.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Máme víc informací i foto nového Twinga. S pohonem zadních kol a motorem tamtéž má mít lepší jízdní vlastnosti o i vnitřní prostor.
Francie včera zažívala významnou událost, kterou si však nechtěla nechat jen pro sebe. Odhalování třetí generace Twinga bylo dlouhé, nakonec jsme si ale mohli novinku prohlédnout docela dobře, přičemž jsme vypozorovali několik zajímavých faktů. Dnes Renault pokračuje s uvolňováním dalších fotografií a informací, a tak vám je servírujeme v další dávce s přídavkem. Předešleme jen, že dříve než na březnovém autosalonu v Ženevě k úplnému odhalení nedojde, právě švýcarskou premiéru také bude zahájen prodej.
Největší změnou je transformace na pětidveřového mrňouse, respektive upuštění od koncepce vše vpředu. V této souvislosti se Renault dohodl na spolupráci se Smartem a pětimístná novinka je tudíž městský vůz s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Tato koncepce nebyla v hlavním evropském proudu k vidění od modelu Hillman Imp z roku 1976. Přesto v tomto ohledu francouzský výrobce nějaké zkušenosti sám o sobě také má - vzpomeňme třeba na Dauphine či Renault 8. Třetí generace Twinga sdílí zcela novou platformu s nadcházejícími modely rodiny Smart. Její zkrácená verze bude v útrobách chystaného ForTwo, verzi, jejímž nositelem je Francouz, se objeví v modelu ForFour.
Hlavní devízou koncepce „vše vzadu“ má být rychlé a zábavné řízení, rekordně malý poloměr otáčení (což je patrné i z videa) a o to větší vnitřní prostor. Nové Twingo by se ve své kategorii mohlo dost možná stát i jízdním etalonem a ve verzích RenaultSport, popřípadě jako Gordini zaútočit i na vozy vyšších kategorií. Není tedy s podivem, že mají silnější varianty dorazit již velmi brzy. Ohledně pohonného ústrojí běžných variant jsme se toho mnoho nového bohužel nedozvěděli, ale je jasné, že přijelo s nešťastným zážehovým tříválcem 0,9 TCe uloženým naplocho mezi zadními koly. To možná ubralo nějaké litry ze zavazadelníku, na druhou stranu zvětšilo prostor v kabině a umožnilo designérům pracovat s kratšími převisy. Velice se podobá novodobé pětistovce od Fiatu.
V minulém roce nám šéfdesignér Laurens van den Acker prozradil, že styling Twinga není založen na odkazech na poslední Clio či crossover Captur, musí být své, originálnější, to se od městských prcků ostatně čeká. Nové snímky kompaktního vozítka s pěticí dveří jasně odhalují designovou příbuznost s koncepty Twin'Run a TwinZ, které mají být odkazem do minulosti. Tvarovou příbuznost hledejme s legendárním Renaultem 5 a prvním dějstvím Twinga. Co se týče rozměrů, Třetí generace je o 10 centimetrů kratší než předchůdce, délka karoserie tak dosahuje 3,5 metru. K zavazadelníku se ještě nutně musíme vrátit, protože prý tvůrci jeho využitelnost vylepšili nejrůznějšími způsoby sklápění zadních sedadel.
Nové Twingo a Smart s pěticí dveří budou sdílet veškeré nové převodovky (tipujeme manuální pětikvalt a dvouspojkové ústrojí) i platformu a budou také vyjíždět ze stejné slovinské továrny Nova Město. Dvoumístný Smart na zkrácené verzi platformy ale bude vznikat ve francouzském Hambachu. Podle Renaultu budeme doslova ohromeni z toho, jak si nový Renault povede při jízdě a jak snadné s ním bude brázdit přeplněnými velkoměsty. Nechme se tedy překvapit. Podívejte se zatím na dvojici videí a další sadu fotografií.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Dosavadní přehled veškerých fotografií














Hra barev a velké možnosti individualizací. Nové Twingo jistě nebude jen na ozdobu
První oficiální video
Sestřih svlékání, které trvalo hodinu a půl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejčtenější články
Automobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
19.8.2025Ruská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
19.8.2025Japonci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
19.8.2025Ojetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
19.8.2025Ošizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
20.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva