Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový ruský supersport není jen „patentová fikce”, hotový prototyp byl nafocen při testech v Moskvě
31.7.2023 | Petr Prokopec
Vypadalo to jako odvážný pokus prosadit se s ruským autem na poli, kde s něčím takovým dnes snad ani nelze uspět, nicméně patentovat si může každý kdeco. Jak se nyní ukazuje, tohle auto není jen idea, existuje. A s Marussií má společného víc než jen tvary.
Minulý týden prosákly na světlo světa překvapivé zvěsti, dle kterých by ruský závodník Roman Rusinov pracuje na vlastním supersportu. Takové auto nemá mnoho šancí oslovit globální publikum už z politických důvodů, však trh se supersporty v zemích, kteří jsou s Rusy zadobře, není zrovna obrovský. Samotný pilot navíc dosud proslul v podstatě jen tím, že odmítl jezdit dle podmínek mezinárodní automobilové federace FIA. Zřeknutí se ruské vlajky totiž považoval za „vyděračské“.
Nové záběry nicméně ukazují, že nejde jen patentovanou ideu, Rusinov má hotový prototyp a supersport nejspíše spadající pod nově vzniklou značku Rossa může dotáhnout do konce. Nejde nicméně o úplně nové auto, ale o pokračování projektu zkrachovalé Marussie, jak se zdálo i z oněch patentových nákresů designu. Rusinov si zjevně plácl s Igorem Jermilinem, bývalým šéfdesignérem této značky, a společně přepracovali projekt kupé B1. Respektive původní tvary doznaly na větší dramatičnosti díky příchodu mohutného zadního křídla, centrální ploutve a řady výdechů a průduchů.
Auto můžete vidět níže, dalších dostupných informací je poskrovnu. V motorovém prostoru se dříve počítalo buď s 3,5litrovým atmosférickým šestiválcem nebo 2,8litrovým přeplňovaným šestiválcem. První jednotka přitom na zadní kola posílala 300 koní, u druhé bylo možné volit mezi 360 a 420 koňmi. To sice nejsou enormně vysoká čísla, Marussia B1 však vážila jen 1 100 kg. Nejvýkonnější provedení tak zvládalo stovku za 3,8 sekundy, což dobrý čas je i na dnešní poměry.
Oba motory nicméně Rusům dodával britský Cosworth. Takovou spolupráci ale Rusinov kvůli sankcím v chodu asi neudrží. Pro Marussii šlo přitom o jedinou volbu v rámci celého portfolia, které mělo čítat ještě sportovní model B2 a SUV F2. Pokračování projektu se tedy bude muset vydat jiným směrem. Zda dojde na návštěvu čínských skladů, je otázkou. Ty ruské ovšem nedisponují mnoha vhodnými jednotkami, v úvahu připadá snad jen osmiválec Aurusu.
Lze tak už jen dodat, že Rusinov chce pod značkou Rossa prodávat nejen auta či náhradní díly, ale celou řadu produktů včetně závodního oblečení. Ochranná známka na ni je pak platná deset let, zda ovšem projekt tak dlouho vydrží naživu, je otázkou. I kdyby totiž pro chystaný sporťák byl nalezen vhodný motor, ještě složitější to bude s hledáním klientely. Marussia B1 a B2 totiž měly startovat na 120 tisících Eur (cca 2,8 mil. Kč), tehdy se však psal rok 2009 a do války na Ukrajině bylo daleko.






Již z patentových ilustrací bylo patrné, že projekt Romana Rusinova minimálně vzhledově navazuje na Marussii B1. Nyní se ukazuje, že nepůjde jen o design, jak dosvědčují fotky prototypu níže, které byly pořízeny při testech vozu v Moskvě. Grafika: Rospatent, CC0 Public Domain
Zdroj: Russian Car Industry@Telegram
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
