Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Volkswagen Golf natočen zcela bez maskování, jeho vzhled dokáže ohromit
10.12.2018 | Petr Prokopec
Golf nepatří mezi auta, která by měla ve zvyku ohromovat svým vzhledem. Osmá generace německé ikony ale chce zjevně něčeho takového docílit, dostala opravdu agresivní příď.
Pokud se hodláte stát špionážním fotografem, máme pro vás jeden tip. Není levný, nicméně na jeho konci lze pomalu stoprocentně počítat s úspěchem. Tedy za předpokladu, že hodláte před hledáček fotoaparátu či kamery dostat nové produkty Volkswagenu dlouho před premiérou, a navíc zcela bez maskování. Stačí totiž, abyste si koupili letenku do Jižní Afriky. Tato lokalita je německou automobilkou často vyhledávaná, a co více, její novinky zde již nekryje žádná kamufláž.
V minulosti takto došlo na odhalení nových generací modelů Polo a Touareg, nyní byl tamtéž načapán Volkswagen Golf osmé generace. Ten půjde teprve v červnu příštího roku do výroby a ještě o pár měsíců déle si počká na zahájení výroby, my však nyní již víme docela přesně, jak vypadá. A je ihned nutné zmínit, že tentokráte měly koncernové zdroje pravdu, když mluvili o větší dávce emocí. Německá novinka je totiž designově strhující, ač je jasné, že nejde o základní provedení.
Dle tvaru kol, nárazníků a zadního střešního spoileru se zdá, že čest máme rovnou s provedením GTI, které se nejspíše objeví až pár měsíců po debutu základního modelu. Ačkoliv Volkswagen může všem vypálit rybník a vyrukovat s touto ostrou variantou rovnou během oficiálního debutu. Zákazníci pak vlastně budou čekat jen na Golf R, který vizuální agresi posune ještě dále, stejně jako je možné počítat s daleko větším potenciálem v jeho motorovém prostoru.
GTI přitom dle všeho znovu dostane přeplňovaný benzinový dvoulitr, ten však spáruje s jistou formou elektrifikace. Mělo by jít o mild-hybrid, s nímž má výkon vozu povyskočit směrem k 300 koním. Danou laťku sice přeskočí až ono „eRko“, ovšem i u níže položeného provedení lze počítat s působivou dynamikou. Elektrická energie bude totiž sloužit hlavně k vylepšení akcelerace, stejně jako ke snížení spotřeby.
Nějak hybridní pak ostatně budou všechny benzinové varianty, i když většina se bude muset obejít bez elektromotoru a vystačit si pouze s integrovaným startérem/generátorem a rekuperací brzdné energie. Kromě toho dorazí i dieselové jednotky, s návratem Volkswagenu e-Golf ale již nepočítejme. Jeho úlohu totiž převezme zcela nový hatchback I.D.1, který byl postaven na bázi odlišné modulární platformy MEB (Golf setrvá u MQB).
Nic bližšího aktuálně nemůžeme dodat, snad kromě zmínky o interiéru, který mimo jiné i kvůli oné hybridizaci stojí na prodlouženém rozvoru. Logicky lze tedy očekávat prostornější kabinu, a to vpředu i vzadu. Nahoru pak má jít i kvalita plastů, stejně jako nebude chybět jistá forma autonomního řízení. Golf osmé generace tedy začíná vypadat jako velmi lákavé zboží, což možná bude problém pro novou Škodu Scala, která se německé ikoně chce postavit.




Nelze samozřejmě s jistotou tvrdit, že tohle je osmá generace Volkswagenu Golf...





...dřívější špionážní snímky ale zachycovaly prakticky stejný vůz, maximálné v jiné verzi
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 2 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před hodinou
 A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
před 2 hodinami
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 4 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    