Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack
27.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jetta je nejdůležitějším modelem Volkswagenu, nová generace tak naroste co do rozměrů i variant. Velký důraz má klást na přítomnost elektromotorů.
Pokud přijde řeč na evropské trhy, pak jasným králem je VW Golf, kterého se ročně prodává okolo 850 000 exemplářů. V globálním měřítku ovšem tento model hraje až druhé housle, ty první patří kupodivu Volkswagenu Jetta. Během každých 12 měsíců se totiž tohoto sedanu a jeho derivátů prodá neskutečných 1,7 milionu kusů. Asi bychom se proto neměli divit německé automobilce, že s příští generací má větší plány než dosud.
Momentálně je víceméně jasné, že novinka dorazí v roce 2017 jako sedan, kombík i Alltrack. Tedy pseudoterénní verze, která dostane černé ochranné plasty ve spodní části karoserie a zřejmě i zvýšenou světlou výšku. Jen tímto vozem však expanze nekončí, v plánu je totiž ještě jedna. A ta by namísto terénu měla upřednostnit sportování. Či spíše bychom v případě VW měli říci sportovní vzhled.
Možnosti jsou přitom dvě. První počítá s produkční verzí konceptu New Misize Coupe (NMC), který se představil na autosalonu v Pekingu. Tomu by ostatně jen nasvědčoval název, stávající šestá generace sedanu byla totiž v průběhu vývoje nazývána New Compact Sedan (NCS). Spojitost tu tedy najít můžeme, NMC by však do výroby dorazilo s o poznání menšími rozměry, než jaké představilo na autosalonu.
Je tu ovšem ještě jedna varianta, která počítá se dvoudveřovým kupé namísto čtyřdveřového. Tuto verzi totiž milují Američané, přičemž právě Spojené státy jsou pro Jettu tím zásadním trhem (loni bylo za oceánem prodáno 163 tisíc vozů, tedy takřka polovina prodejů celého VW). Díky zvažovanému nárůstu rozvoru na 2,61 metru by přitom i takový model nabídl dost prostoru pro nohy cestujících vzadu.
Tím se dostáváme k technice, jejímž základem nebude nic jiného než modulární platforma MQB. Kromě větších rozměrů lze tedy počítat i s nižší hmotností. Po stránce motorické přitom lze očekávat jen přeplňované motory, velký důraz ovšem bude kladen také na hybridizaci. Celý svět totiž nefandí dieselu a právě tato verze by mohla přinést alespoň papírovou nízkou spotřebu.












Volkswagen New Midsize Coupe se možná do produkce i podívá. Ovšem jako menší Jetta Coupe
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
5.7.2025Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
5.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva