Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW, který měla z trhu vytlačit Škoda Octavia Combi, odhalil dostupné specifikace
3.11.2020 | Petr Miler
Chvíli to vypadalo, že vůbec nedorazí a Volkswagen se spokojí s tím, že jeho roli v nabídce koncernu zastane Škoda s novou Octavií Combi. Nakonec je ale tady i Golf Variant.
Člověk, který ve vedení koncernu VW rozhoduje o tom, jaké modely ještě má a jaké už nemá smysl nabídnout, musí být génius svého druhu. Němci totiž na tomto poli málokdy šlápnou vedle, i když to zdánlivě nedává smysl. Někdy nabízí tři nebo čtyři skoro stejně koncipované typy za velmi podobné peníze, přesto fungují všechny dohromady a nezdá se, že by jeden druhému kradl podstatné množství zákazníků. Jindy se ale vedle sebe ocitnou jen dva a za slušné prodeje může být rád jediný z nich.
Muselo tak být docela složité rozhodovat o osudu kompaktních kombíků Seatu, Škody a VW, neboť v nabídce vedle sebe figurovaly Leon ST, Octavia Combi a Golf Variant, z nichž všechny válcovala Octavie kvůli své praktičnosti i image Škody zapadající do představ kupců takových vozů. Dlouho se tak mluvilo o tom, že Golf Variant z nabídky vypadne, a to právě na úkor českého souputníka, nakonec ale Němci zvolili jiné řešení.
Nový Golf kombi vytáhli před dvěma měsíci a prodloužili jej tak, aby byl schopen Škodě konkurovat. Neobvykle tak jde o 35 cm delší auto na o 6,7 cm delším rozvoru, což je opravdu velká změna oproti hatchbacku. Přibylo tím hodně místa pro pasažéry vzadu (78,3 cm, + 4 cm) i zavazadla (611 litrů), ze zprvu dostupných informací ale nebylo jasné, co dalšího tento model nabídne. Teď už to víme, neboť nový Golf Variant se šíří nabídkou evropských zastoupení značky.
Jakkoli v případě prostoru byli Němci štědří, v případě motorů to neplatí ani trochu. Zkraje nabídnou jen dva motory - 1,0 eTSI se 110 koňmi a 2,0 TDI ve verzích se 115 a 150 koňmi. A protože mild-hybridní tříválec u nás v nabídce nedává velký smysl, můžete si v ČR koupit Golf 8 Variant s jakýmkoli motorem, pokud to bude 2,0 TDI. Verze se 115 koňmi je navíc k mání jen s manuálem a výbavou Life, ta se 150 jen se sedmistupňovým DSG a výbavou R-Line. Bída s nouzí z hlediska šíře nabídky se ovšem (zde nepřekvapivě) nevztahuje na ceny: 642 900 Kč za 2,0 TDI 115 Life a 808 900 Kč za 2,0 TDI 150 R-Line jsou věru tučné sumy.
Přidat díky vstupu na trh můžeme i další specifikace, třebaže také ne všechny. Udávat akceleraci už se asi nenosí, a tak známe jen maximální rychlost a spotřebu zmíněných variant. Ta dostupnější jede až 202 km/h při kombinované spotřebě 3,9 litru nafty na 100 km, ta dražší pak až 223 km/h, kombinovaná spotřeba činí rovné 4 litry nafty
To už možná víte, známe ale i další plány VW. Do nabídky by se měly později dostat motory 1,0 TSI a 1,5 TSI se 110 resp. 130 resp. 150 koňmi. Očekávat lze také mild-hybridní 1,5 eTSI ve stejných výkonových stupních a plynový 1,5 TGI. Co vše ale bude k mání v ČR, ukáže teprve čas, zde teprve platí, že Golf Variant žije ve stínu Octavie Combi.
Dalším rozšířením nabídky se stane vrcholný Golf Variant Alltrack, který dostane stejný pohon jako Golf GTD - inovovaný 2,0 TDI s 200 koňmi a 400 Nm. Spojen má být jen s automatem a pohonem 4x4. Dříve byla řeč také o slabším Alltracku se 150 koňmi, o tom ale zatím další zmínka nepadla. Varianty GTE, GTI a GTD očekávat nemáme, alespoň ne v dohledné době. Ostré R bude jako hatchback představeno zítra a předpokládáme, že tehdy se dozvíme více i o jeho budoucnosti s praktičtější karoserií, původně k dispozici být měl. Volkswagen tedy má ještě hodně co upřesňovat, i tak toho teď ale víme o dost více než dosud.



























VW upřesnil informace o nabídce nového Golfu Variant. Zatím se s dostupnými verzemi nepřetrhl, zvlášť u nás, do budoucna se toho ale má ještě hodně změnit. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 11 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 6 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
