Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat B8: kompletní specifikace, nové fotografie
8.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá modla zatím preferuje dieselové agregáty, které nabízejí až 240 koní či spotřebu 4,1 l/100 km. Za benziny kope jediný TSI.
Virtuální představení nového Volkswagenu Passat sice proběhlo dávno před zahájením pařížského autosalonu, i přesto jsou však německý sedan a kombík za hvězdy motor show. Ačkoliv již známe i první české ceny, za které lze obě novinky pořídit, některé detaily k technice a výbavě si německá značka dosud nechávala pro sebe skoupá. S příchodem nové sady fotek pořízených konečně jinde než ve studiu si ale můžeme vše pěkně doplnit a sesumarizovat.
Tak tedy, nový Passat, který oproti předchozí generaci zhubnul až o 85 kilogramů, bude nabízen s pěti benzinovými a pěti dieselovými motory. Všechny budou vybaveny systémem start/stop a regenerativním brzděním, přičemž pokrýt mají škálu od 88 do 206 kW (120 do 280 koní). Standardem je přitom kromě nejvýkonnější pohonné jednotky šestistupňový manuál, za příplatek ovšem můžete u všech motorů sáhnout také po automatu. Ten je ovšem u vrcholného dieselového motoru jedinou volbou.
Benzinová část nabídky je složena z 1,4litrového motoru, který může produkovat 92 nebo 110 kW (125 nebo 150 koní). Ve druhém případě nechybí ani technologie deaktivace poloviny válců, pročež tu máme spotřebu 4,9 l/100 km. Vůči minulé generace tak můžete počítat s 1,3litrovou úsporou paliva, stovku přitom zvládnete za 8,4 sekundy a nejvyšší rychlost činí 220 km/h. Mnohem lepší hodnoty budou spojeny s motorem 2,0 TSI naladěném na 132, 162 nebo 206 kW (180, 220 nebo 280 koní), ten však dorazí později.
Přesunout se tedy můžeme k dieselovým motorům, které v první řadě zastupuje čtyřválec 1,6 TDI produkující 88 kW (120 koní). Jeho spotřeba přitom byla vyčíslena na 4,1 l/100 km, což je stejná hodnota, s jakou máte počítat také u nejslabšího dvoulitrového dieselu naladěného na 110 kW (150 koní). Ten se pak na stovku zvládne dostat za 8,7 sekundy, přičemž jeho nejvyšší rychlost činí 220 km/h, případně pak 218 km/h v kombinaci se šestistupňovým DSG.
Kromě základní úrovně pak dieselový dvoulitr může produkovat ještě 140 nebo 176 kW (190 nebo 240 koní), kdy kde druhé zmíněné porci se přidává 500 Nm. Stovku tak verze BiTurbo osazená standardně kromě sedmistupňového automatu také pohonem všech kol 4Motion zvládne za 6,1 sekundy při nejvyšší rychlosti 240 km/h a udávané průměrné spotřebě 5,3 l/100 km.
Kompletní technické údaje zprvu dostupných verzí VW Passat 2015
Tím máme základní část pohonných jednotek probranou, zmínit můžeme ještě příchod hybridní varianty GTE. Ta má produkovat celkový výkon 218 koní, přičemž kromě nereálné udávané dvoulitrové spotřeby slibuje také dojezd 50 km čistě na elektřinu, a to při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Při zapojení obou agregátů ale maximální tempo naroste na „více než 220 kilometrů v hodině“.
Od motorů můžeme zamířit k výbavě, která bude k mání ve třech úrovních (Trendline, Comfortline a Highline). Našlapaný je přitom již základ, který zahrnuje 16palcová kola, zadní LEDky, výškově stavitelná přední sedadla, multikolizní brzdu, monitor tlaku v pneumatikách, asistenta rozjezdu do kopce, klimatizaci nebo audio systém Composition Colour s pětipalcovým dotykovým displejem.
Tím ale můžeme náš dnešní přehled uzavřít, dodat již můžeme pouze informaci o listopadovém zahájení prodeje. Do té doby zřejmě přineseme i první test, v okamžiku příchodu dalších pohonných jednotek pak můžete čekat také zprávu o jejich výkonech a spotřebách.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Passat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- BMW unikly fotky auta ukazujícího nové pojetí SUV značky, ztvárnění ledvinek je znovu svérázné
18.3.2024 - Ruská domácí výroba „falešných” Hyundai pod vlastní značkou je největší rebrandingové selhání v dějinách aut
18.3.2024 - BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024 - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva