Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat se přece jen ukázal jako sedan. Pro nás není, litovat ale není čeho, je ošklivý jako noc
16.1.2024 | Petr Prokopec
Neděláme si legraci, tohle není nehotový prototyp ani napodobenina, ale skutečný nový VW Passat sedan, který si v Číně říká Magotan. Krása je pochopitelně vždy v oku toho, kdo se dívá, takže třeba se zrovna vám líbí. Skoro jistě se vám ale bude líbit jen jeho cena.
Koncern Volkswagen se loni v Číně navrátil na čelo pelotonu, po třech letech propadů totiž jeho prodeje na největším trhu světa vzrostly. Sice pouze o 1,6 procenta na 3,24 milionu aut, ovšem i to stačilo na odsunutí tamní automobilky BYD na druhé místo. Jedním z modelů, které mají na německém úspěchu lví podíl, je Magotan. Tedy takřka 4,9metrový sedan, který vznikl úpravou evropského Volkswagenu Passat. Poprvé se tento vůz ukázal již v roce 2007 v rámci generace B6, s příchodem faceliftu označovaného jako B7 pak došlo na prodloužení rozvoru.
Této strategie se držela rovněž generace B8, u aktuálně odhaleného nástupce, o což se postarala veřejná databáze designů nových aut čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), však koncern VW výrazně přehodil výhybku. Souvislost to má s evropskou rošádou, kdy vývoj Passatu B9 dostala na povel Škoda, která souběžně s německým vozem přišla také se Superbem čtvrté generace. A zatímco VW dorazí pouze jako kombík, česká značka vyrukuje také s liftbackem. Všechny verze pak bude vyrábět továrna na Slovensku.
Nový Magotan je tak více obdobou Superbu než Passatu, ale to jsou v tomto případě spíš hrátky se slovy, obě auta jsou dnes v podstatě úplně to samé. S nimi Magotan sdílí rozvor 2 871 milimetrů, ve všech ostatních ohledech ale došlo ke změnám - délka narostla na 4 990 mm, šířka na 1 854 mm a výška na 1 487 mm. Nejvíce se čínskému trhu určená novinka liší v čelních partiích, které jsou sice originální, nicméně mnoho potlesku asi nesklidí. Na jinak spíše oblou karoserii byly totiž až příliš násilně naroubovány hrany. A zejména v tmavém provedení je auto snad i ošklivé.
V případě zádě se VW pro změnu nechal inspirovat elektrickou rodinou ID, hlavně v oblasti světel, které jsou propojeny nejen chromovou linkou, ale také světelnou lištou. Viditelné pak nejsou žádné koncovky výfuku, ty ale zjevně ústí pod vůz. Jakkoli kompletní škála motorů není známa, potvrzen byl minimálně návrat benzinového dvoulitru, který bude produkovat 220 koní. Protože ale třeba předchozí generace byla k mání i s plug-in hybridním ústrojím, dá se taktéž očekávat jeho příchod.
Více informací můžeme očekávat nejpozději v dubnu, kdy má dojít na plné odhalení vozu na autosalonu v Pekingu. Zvědavi jsme hlavně na ceny, a to i kvůli tomu, že dle VW má být nový Magotan zaměřen na mladé. To znamená, že bude muset být spíše levný než drahý, což předem potvrzují i dosavadní ceny, kdy Magotan začínal na 187 000 CNY, tedy asi na 596 tisících Kč. Novinka bude dražší, čekáme ale základní cenu okolo 200 000 CNY, tedy asi 638 tisíc Kč. Pokud se tak stane, Němci tím jen potvrdí, že dokážou vyrábět svá auta levněji, pokud se nemusí držet krutých pravidel Evropské unie. Také kvůli nim totiž třeba Superb Combi (liftback zatím není k dispozici) startuje na 1 035 000 Kč.





Nový Magotan nevypadá příliš lákavě, na oblou karoserii Škody Superb Němci naroubovali hrany. Vykompenzovat by to ale měli cenou, oslovit totiž chtějí hlavně mladou čínskou klientelu. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 2 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nejnovější články
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 2 hodinamiDalší velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
před 3 hodinamiNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
před 5 hodinamiČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
před 6 hodinamiStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.25. 18:31 - řidičBOB
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 17:38 - Sato
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch