Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW T-Roc chce zašlapat Qashqai do země, šéf vývoje odhalil jeho potenciál
17.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na trhu ještě není ani ve své základní podobě a Volkswagen přesto otevřeně hovoří o té vrcholné. T-Roc by snadno mohl být nejostřejším SUV svého druhu.
Volkswagen není zvyklý mít ve své nabídce slabá místa v jakémkoli smyslu těchto slov. Ať už se podíváte na kterýkoli segment automobilového trhu v Evropě, vládne v něm, nebo o nejlepší pozici svádí těsné souboje. Polo je jedním z nejprodávanějších mini, Golf je jasně nejprodávanější kompakt, Passat podobně jasně nejprodávanější vůz střední třídy. Mohli bychom takto nabídkou VW korzovat dlouho, až bychom narazili na jednu šedou ovci - kompaktní SUV.
Mezi nimi se Volkswagen dlouhodobě nechytá, tady hraje prim Nissan. Zní to až bizarně, protože v obecné rovině neprodá japonská značka v Evropě zdaleka ani třetinu množství aut, která tu „udá” VW (cca 0,5 vs. 1,7 milionu za rok), jenže když se skoro všechna auta Nissanu jmenují Qashqai, možné to je. Japonské SUV pravidelně okupuje desítku nejprodávanějších modelů, zatímco jeho VW Tiguan se loudá o desítky pozic níže. Má to svou logiku, Tiguan je dražší a ve své třídě si nikdy nepočínal tak dravě, ale... koho to zajímá? Prostě prohrál.
Tohle ovšem Němci chtějí změnit, a tak novou generaci Tiguanu posunuli velikostně i cenově o něco výš, aby udělali místo pro zcela nový model - T-Roc zvaný též „Golf SUV”. Bude to pravověrné kompaktní SUV jako Seat Ateca a Škoda Karoq a automobilka nám jej zatím ukázala jen v maskování. Viděli jsme jej už i skoro bez něj a teď znovu sám Volkswagen přidal i pár kýžených informací.
Učinil tak ústy šéfa vývoje Franka Welsche, který potvrdil, jak moc to VW s útokem na pozice Qashqaie myslí vážně. Konstatoval, že T-Roc je připraven na to, aby se stal prvním opravdu ostrým SUV v nabídce Volkswagenu (Welsch asi zapomněl na Touareg R50 a nebo dnes není slušné vzpomínat na cokoli naftového) a postavil se Nismům od Nissanu.
„Ano, umím si v T-Rocu představit silnější motory a vůz byl na tuto možnost připraven. Neříkal bych mu GTI, neboť SUV není vůz, na které by se toto označení hodilo, ale dokážu si ho představit jako R,” řekl Welsch s tím, že vůz může dostat až 310koňovou techniku Golfu R, která by jej zřejmě katapultovala na stovku v čase okolo 5 sekund a poslal by jej k maximálce okolo 250 km/h. Na něco takového by Nissan stěží hledal odpověď, alespoň v rámci své standardní nabídky - jinak je schopen lecjaké šílenosti.
T-Roc R by tak snadno mohl být nejrychlejším kompaktním SUV na trhu, nečekejme ale, že dorazí hned se začátkem prodejů, je to dnes jen možnost. „Naším prvním úkolem je dostat do prodeje standardní modely a sledovat reakce na ně. Pokud tu bude poptávka po něčem výkonnější, umíme ji uspokojit. V tom autě je spousta potenciálu, který umíme pustit ze řetězu, pokud si to zákazníci budou přát,” dodal dále Welsch.
I z toho je zřejmé, že VW napodruhé nechce nechat Qashqai ani trochu volně dýchat a oslovit maximum z jeho současné klientely. Jak moc se mu to bude dařit, ukáže čas a nikoli dlouhý - hotový T-Roc bychom měli spatřit během několika málo měsíců a do prodeje by se měl dostat ještě letos.





Toto je zatím nejlepší pohled na sériový Volkswagen T-Roc, byl nafocen takřka bez maskování
Takto se T-Roc představil jako koncept v roce 2014 v Ženevě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB