Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Tiguan odhalil měsíce před premiérou únik zvenčí i zevnitř, vypadá jako posel z minulosti
23.8.2023 | Petr Prokopec
U Volkswagenu už jsme si zvykli neočekávat v případě designu nic přelomového, tohle auto ale vypadá jako o dvě generace starší vůz. Zatímco vzhledově bude nový Tiguan nuda, ceník bude „zábavný”. Základní cena oproti předchůdci vyletí snadno dvojnásobně.
V září roku 2015 byl svět ještě pevně usazen ve starých kolejích, a tak Volkswagen vyrazil do Frankfurtu, kde na tamním autosalonu odhalil Tiguan druhé generace. Ten dodnes patří mezi stěžejní modely značky, ostatně jen za prvních letošních měsíců má pouze v Evropě na kontě 98 446 prodejů. Něco takového si rozhodně zaslouží potlesk, koneckonců SUV je již na konci svého životního cyklu. Navíc není zrovna levné, základ vás vyjde na 877 900 Kč. Když Tiguan na počátku roku 2016 dorazil na český trh, stačilo vám na nejlevnější variantu jen 560 900 Kč.
Lze samozřejmě zmínit, že dnes je minimem přeplňovaná jedna-pětka posílající na přední kola 150 koní, zatímco před sedmi lety jste mohli počítat s jedna-čtyřkou a 125 koňmi. Na druhou stranu byl ovšem Tiguan i tehdy osazen třeba automatickou klimatizací či 17palcovými litými koly. Tedy stejnými prvky, jaké máte k dispozici i nyní, jen o víc než 300 tisíc korun dráž. Je tak vážně otázkou, na jaké úrovni můžeme očekávat start nové generace, která bude oficiálně odhalena letos na podzim, stát se tak má za nějaké dva měsíce.
VW už dříve přišel s některými technickými parametry, dle kterých víme, že novinka bude delší i vyšší. Nabídne tedy více prostoru pro zavazadla a posádku, Němci si ale za tento posun jistě nechají zaplatit více než dosud. Dá se tedy předpokládat, že pod 1 milion korun Tiguan zamíří možná jen v úplném základu. A protože je pravděpodobné, že v první vlně bude k dostání jen s vyššími úrovněmi výbavy a výkonnějšími motorizacemi, nedočkavci by bez dvojnásobku sumy potřebné na někdejší základ předchozí generace neměli o návštěvě prodejců ani uvažovat.
Zatímco v případě ceny si budeme muset na realitu ještě počkat, v případě vzhledu už víme vše. Kodérům z německé firmy MQB-Coding & Retrofit se totiž z palubního systému jiného auta VW podařilo dostat oficiální rendery nového Tiguanu tak, jak bude vyobrazen právě v infotainmentu vozu. To se nestalo poprvé - automobilka používá pro všechny své modely na jedné platformě v zásadě stejný systém, který je naládován obecnými daty, aby mohl být bez podstatných úprav použit skoro v čemkoli. A protože premiéra nového Tiguanu se blíží, bylo třeba do něj implementovat i jeho grafiku.
Auto si tak můžeme prohlédnout zvenčí i zevnitř, okouzleni ale opravdu nejsme. Jistě, VW není mistr designových kejklí, tohle auto ale vypadá jako posel z minulosti. Vyobrazené připomíná nový facelift úplně původního provedení první generace ve stylu elektrické rodiny ID. Nečekali jsme mnoho, ale dostali jsme ještě méně. Interiér je zajímavější, ale vzhledem k jeho předchozímu oficiálnímu odhalení méně zajímavý.
Ačkoli vzhled v některých ohledech evokuje elektrické modely, Němci s čistě elektrickým Tiguanem III nepočítají - pod kapotou se objeví jen benzinové, dieselové a hybridní motory. Spojit je bude možné s pohonem předních či všech čtyř kol, podle všeho nicméně bude dostupná pouze automatická převodovka. Její volič se přitom nově přestěhoval ze středového tunelu na sloupek řízení, volant pak znovu zdobí klasická tlačítka místo dotykových plošek. Ta se objevila v roce 2019, spojena však s nimi byla obrovská kritika.
Více si řekneme během zbytku letošního roku, zahájení prodeje je ovšem naplánováno až na počátek roku příštího. Zájemci se tedy budou muset obrnit ještě nějakou trpělivostí. Jsme přitom zvědavi, zda věrnost novince zachovají i po zveřejnění prvních cen, od kterých opravdu nečekáme nic pěkného.



Nový Tiguan se oficiálně ukázal s kamufláží, díky úniku dat z palubního systému si jej ale nyní můžeme prohlédnout bez maskování měsíce před premiérou. Němci se designově drželi hodně zkrátka, to ale rozhodně nebude platit o cenách. Foto: Volkswagen
Zdroj: MQB-Coding & Retrofit@Facebook
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
před 5 hodinami (3)Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
včera (4)První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025 (4)
Nejčtenější články
Lotus náhle propustil přes 40 procent všech zaměstnanců. „Je to jako rána pěstí do břicha,” říkají místní
29.8.2025Čínská novinka vypadá jako plagiát Mercedesu-AMG. Němce to nepotěší, netroufnou si s tím ale udělat vůbec nic
29.8.2025Pod šéfem Porsche se houpe židle. Rodiny majitelů už začaly v soukromí vybírat jeho nástupce
29.8.2025Další elektrické luxusní Hyundai potichu skončilo pro nezájem, za půl roku bylo vyrobeno jen 1 400 aut
29.8.2025Mercedes je na tom tak zle, že prodal i svůj historický podíl v Nissanu. Ten je na tom ale ještě hůř
29.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva