Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Touareg předem ukázal skoro vše. Slibuje kabinu Mercedesu a konečně atraktivní vzhled
22.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí generace německého SUV má stále před premiérou, čekat na ní s napětím je ale v podstatě zbytečné. Předem víme všechno důležité.
Již zítra se oficiálně představí třetí generace Volkswagenu Touareg, z dostupných střípků ale můžeme poměrně snadno seskládat prakticky celou mozaiku s předstihem. Pokud se tedy v pátek chystáte na chatu, kde dávají lišky dobrou noc a o signál nezavadíte, netruchlete - nové německé SUV si můžeme představit už nyní. Chybí nám sice třeba konkrétní venkovní rozměry, nicméně to nejsou zrovna data, která by kohokoliv zvedala ze židle.
Novinka bude stejně jako všechna velká koncernová SUV používat modulární platformu MLB Evo, nicméně dost možná se dočká specifického rozvoru. Je totiž třeba uvést, že v případě sdílených architektur VW Group je pevně daná prakticky jen vzdálenost od přední nápravy k sadě pedálů. Ve všech ostatních ohledech ale může dojít na specifické přizpůsobení vozu daným potřebám. Třeba takové Lamborghini Urus tak dostalo větší rozvor než Bentley Bentayga, nikoliv však kvůli komfortu cestujících, ale s ohledem na stabilitu ve vysokých rychlostech.
S modulární architekturou jsou spojeny také již důvěrně známé pohonné jednotky. V prvé fázi se počítá s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, který byl měl odpovídat verzi, jakou Volkswagen používá také pod kapotou modelu Arteon. Očekávat tedy můžeme výkon mezi 280 a 300 koňmi. O stupínek výše pak vystoupí třílitrové šestiválce TSI a TDI, které nejspíše stejně jako základ dostanou pouze automatickou převodovku a pohon všech kol. Zadní náprava přitom bude řiditelná a napomůže tak zlepšit ovladatelnost.
Jelikož součástí kompletu má být nejen vzduchový podvozek, ale také aktivní stabilizátory, dá se vsadit na příchod 48voltového elektrického okruhu, který se bude starat o jejich napájení. Očekávat tedy lze nejen nadmíru komfortní, ale také jaksepatří dynamické jízdní vlastnosti. Kromě toho se ve druhé vlně dočkáme i dalších motorů, konkrétně pak osmiválcového turbodieselu a pravděpodobně čtyřválcového plug-in hybridu. Vrcholem nabídky by pak měl být Touareg R osazený posíleným benzinovým šestiválcem.
Od techniky se můžeme přesunout ke vzhledu, který bude čerpat nemalou inspiraci z menšího SUV Tiguan. Zároveň bude ale viditelný i vliv již zmíněného modelu Arteon. Počítat lze tedy s agresivně stylizovanou přídí, jež bud spojena s klenutými blatníky a dynamickým vzezřením. Na rozdíl od předchozích dvou generací by tak Volkswagen měl zamířit po vlastní cestě, než aby připomínal jen chudší Cayenne s několika specifickými designovými prvky.
Stejný směr automobilka zvolí také v interiéru, který se stejně jako zevnějšek pochlubí mnoha ostrými hranami. Jelikož jde o vrcholný model značky (nikoliv v rámci rozměrů, ale s ohledem na význam, výbavu i cenu), neměli bychom se divit příchodu 12palcového digitálního přístrojového štítu, se kterým bude spárován (v jeden celek) 15palcový středový displej. Vše pak doplní ambientní podsvícení a u vyšších výbav i dřevo a kůže. Automobilka předem naznačila, že Touareg svým pojetím vnitřku zastíní i Mercedesy a z dostupných obrázků můžete sami posoudit, jak moc se mu to daří.
Zapomínat nesmíme ani na asistenční systémy, mezi něž bude patřit adaptivní tempomat, monitoring aut ve slepém úhlu i jízdních pruhů či přednárazová bezpečnostní technologie. Je přitom více než jisté, že dojde také na integraci semi-autonomního řízení. Ve výsledku se tedy nový Touareg stane nejpokročilejším SUV v historii VW, což se logicky odrazí také na ceně. S tím je pak spojena jistá oběť, kterou bude muset automobilka přinést na svůj globální oltář.
Jelikož bude novinka představena v Pekingu, je jisté, že na čínském trhu k mání bude. Nicméně zákazníci ze Spojených států a Kanady by jej vyhlížet neměli, na těchto trzích by totiž Touareg mohl kolidovat s levnějším, ale větším modelem Atlas, jenž byl postaven na platformě MQB. Evropa se pak samozřejmě vozu dočká nejdříve, konkrétní datum zahájení prodeje ale zatím zmíněno nebylo. Nicméně se dá předpokládat, že před létem či po něm objednávky již sepsat budete moci...


















Nový VW Touareg se zvenčí zatím oficiálně ukázal jen s částečným maskováním...
Oficiální upoutávky ukázaly víc
...špionážní fotografové ale chystané SUV nachytali i bez kamufláže
Automobilka se pak dále ještě pochlubila záběry z interiéru...
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
„Americkej kýbl” otočil hru. Zatímco kupci Ferrari přichází o miliony, tento stroj je nepřipravil ani o korunu
před hodinouNový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
včeraSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
včeraMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
včeraNové SUV Lady dostalo do výbavy světový unikát v ruském stylu, jasno je i v tom, zda čekat na pohon 4x4
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva