Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Touran 2015 je venku. Shodil 62 kilo a dorazí i jako R-Line
24.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Německé MPV dostalo platformu MQB a narostlo do délky i v rámci rozvoru. K mání je se šesti benzinovými a dieselovými motory.
Jak jsme naznačili vcelku nedávno, na ženevském autosalonu bude mít mimo jiné premiéru nová generace Volkswagenu Touran. Ta těží zejména z modulární platformy MQB, díky které můžeme počítat s poklesem hmotnosti o 62 kilogramů. Navzdory této dietě ovšem novinka nabídne více prostoru posádce, neboť délka narostla o 130 milimetrů a rozvor se zvětšil o 113 mm.
Mimo to se můžeme těšit také na více místa pro zavazadla, neboť objem úložného prostoru narostl v základní pětimístné konfiguraci o 48 litrů na 1 040 l. Sedmimístné provedení ovšem musí počítat s lehčí redukcí, neboť původních 1 913 litrů se scvrklo na 1 857 l. Na vině nejspíše budou nová sedadla, která ovšem nabídnou více komfortu a jež po sklopení vytvářejí rovnou podlahu. Oficiální rozklíčování však v tomto případě prozatím chybí.
Přesunout se můžeme na přední řadu sedadel, kde lze počítat s podporou systémů Android Auto nebo CarPlay od Applu. Kromě toho nový Touran dostane do vínku adaptivní tempomat, multikolizní brzdu či přednárazový bezpečnostní systém, jež počítá s automatickým přitažením pásů a dalšími kroky, které ochrání posádku. I v tomto směru ale můžeme další upřesnění očekávat až v souvislosti s ženevským debutem.
To samé platí také v rámci podrobností o motorovém prostoru, kde najdeme tři benzinové a tři dieselové motory. Vonnější oktany zastupují agregáty 1,2 TSI (110 koní), 1,4 TSI (150 koní) a 1,8 TSI (180 koní), zatímco v rámci „producentů sazí“ lze očekávat příchod pohonných jednotek 1,6 TDI (110 koní) a 2,0 TDI (150 a 180 koní). Nejúspornější je přitom nejméně výkonný diesel, který si v kombinaci s DSG řekne o 4,1 l/100 km.
Mimo to víme, že k redukci spotřeby paliva by mělo dojít napříč celým portfoliem, a to o 19 procent. S touto informací se ale pro dnešek můžeme rozloučit, neboť známa jsou již jen základní fakta, jež se týkají prodeje. Ten bude zahájen v létě, přičemž kromě standardního provedení bude k dispozici i verze R-Line. První vozy pak ke svým majitelům dorazí někdy ve druhé půli letošního roku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.












Nová generace Volkswagenu Touran bude k mání i ve verzi R-Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva