Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Obří ruská motorka z Putinova doprovodu jde do výroby, váží půl tuny a levná nebude
16.5.2019 | Petr Prokopec
Rusko je velká země, a tak i motorka jej reprezentující bude pořádný macek. Součást projektu Kortež si nyní stejně jako sesterské dvoustopé dopravní prostředky bude moci koupit kdokoli při penězích.
O ruské značce Aurus jsme sepsali již mnoho článků, stejně jako o projektu Kortež, ze kterého vychází. Nejspíše tak víte, že jeho součástí je i motocykl, který se dokonce v rámci vývoje předloni podíval i na okruh v Soči. Od té doby Rusové samozřejmě s pracemi pokročili, načež bylo nyní oznámeno, že jednostopý stroj míří do výroby a koupit si jej bude moci kdokoli, kdo bude schopen za něj zaplatit. Přímo za dveřmi ale není, na zahájení prodeje si ještě pár měsíců počkáme.
V showroomech se přitom objeví pod hlavičkou firmy Iž, tedy ruské značky, která má s výrobou motocyklů nemalé zkušenosti - svou prvotinu totiž představila již v roce 1928. Před deseti lety ovšem přišel bankrot, kvůli kterému se společnost rozdělila na dvě části. Tu první zaměřenou na automobily převzal AvtoVAZ, který začal v původní továrně v Izhevsku (právě odtud pramení název značky) vyrábět Ladu Vesta. Druhá připadla firmě, kterou máme asociovanou s trochu jinými produkty než s dopravními prostředky, a sice Kalašnikovu.
Právě tento koncern se má postarat o výrobu, přičemž momentálně se projekt dostal do fáze finálních testů. A ty nejspíše byly úspěšné, jinak by start sériové výroby nebyl oficiálně potvrzen. Technické detaily zatím nebyly zveřejněny, vývojový prototyp ale počítal s plochým dvouválcem, jenž by měl být zachován. Posádka přitom dostane k dispozici 150 koní a 180 Nm, jenž budou spárovány s vysokou hmotností 510 kg.
Iž ovšem i přesto zvládne stovku za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak bude omezena na 250 km/h. Dodat můžeme ještě rozměry, které stejně jako hmotnost nepatří k nejmenším. Vedle délky 2 900 milimetrů se totiž pomalu ztrácí i Smart, šířka pak činí 940 mm a výška 1 250 mm. Tím jsme dostupné informace vyčerpali, zmínit nemůžeme ani odhad ceny. Kalašnikov říká pouze tolik, že nepůjde o levné zboží, což se nakonec dalo čekat. Pokud na na 10 milionech rublů (cca 3,5 mil. Kč) startuje Aurus Senat, nemůže stát málo ani motorka, která tento vůz doprovází v prezidentských kolonách.
Vývojový prototyp nového motocyklu značky Iž dostal do vínku 150 koní a 510 kilo. Se stejnými či podobnými čísly bude spojena i sériová verze, jenž dorazí nejdříve příští rok
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 9 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 10 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 23:44 - Stepan
- Volkswagen obecne 05.03. 22:46 - Zajda
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda