Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Octavií bude málo, Škoda nevyrobí dost aut. „Bojujeme o každý vůz,” říká šéf prodejů VW
5.1.2021 | Petr Miler
Máte-li zájem o novou Octavii, s jejím objednáním byste neměli dlouho váhat, jinak by se na vás letos také nemuselo dostat, jakkoli to zní zvláštně.
Pokud jste si koncem loňského roku chtěli koupit nové auto, mohli jste být překvapeni. Ze všech stran se hrnou informace o kolabujících prodejích, které nejsou přehnané - většina automobilek se loni v Evropě musela potýkat s 20- a víceprocentními poklesy prodejů, což jsou ohromné a často bezprecedentní propady. Auta by tedy za takové situace měla být levná a snadno dostupná, neboť nabídka by měla převyšovat poptávku. Ale ouha, tak tomu povětšinou nebylo.
Jedním z důvodů byl fakt, že většina výpadků prodejů se odehrála v době, kdy se auta ani nevyráběla, a tak málokdo vyráběl vozy navíc, kterých by se později musel zbavit. Problémy s výrobou navíc byly i později, to ale nakonec nebylo tak důležité jako příliš nízká očekávání automobilek z hlediska poptávky ve zbytku roku, čemuž byla výroba dále přizpůsobena. A v případě výkonnějších modelů se klíčovým problémem ukázaly být regulace EU, které si vyžádaly limitovat výrobu některých modelů - ty během několika posledních měsíců roku nebyly v prodeji vůbec, i když je vyrobit šlo.
Za této situace by bylo logické očekávat, že nový rok přinese zlepšení a pravděpodobně jej skutečně přinese, ale ne ve všech případech. V případě koncernu Volkswagen je dokonce už 5. ledna jasné, že některých modelů bude málo po celý rok a automobilka s tím mnoho nenadělá.
Uvádí to s odvoláním na své zdroje ve vedení koncernu německý Handelsblatt. Podle jeho informací VW už teď ví, že letos vyrobí přinejmenším o 100 tisíc měně aut, než by si přál. Nemohou za to jeho vlastní výrobní kapacity, ale omezené možnosti dodavatelů elektronických komponentů, kteří se po loňských problémech částečně přeorientovali na jiné segmenty trhu. Ve stručnosti - dávají přednost výrobcům elektroniky, kteří jim slibují jistější odbyt než výroba aut.
Handelsblatt nepřehání, k situaci se vyjádřil Klaus Zellmer, člen nejvyššího vedení koncernu zodpovědný za prodej a marketing. Ten potvrdil, že nejméně 100 tisíc aut, která by VW chtěl letos vyrobit, nebude vyrobeno. Problémy se týkají hlavně vozů na platformě MQB a dopadnou především na Golf, Leon a Octavii, protože s těmito modely na MQB je spojena nejnižší marže. Zbylé vozy na stejné platformě jsou buď SUV nebo větší sedany, liftbacky, kombíky a nebo Audi, se vším je spojena vyšší marže.
„Musíme letos bojovat o každý vůz,” řekl Zellmer s tím, že „nikdo s jistotou neví, kdy budou dodávky znovu na standardní úrovni”. Produkce zmíněných vozů je tak podle něj už v tuto chvíli uměle zpomalována, neboť jich zkrátka není možné vyrobit tolik, kolik by jinak trh žádal a kapacita dovolila.
Jak vidno, ani letošní rok nebude „normální” a koronavirový chaos nás bude provázet i nadále s často nevyzpytatelnými dopady. Kdo by to byl před nějakým třičtvrtě rokem, když tohle všechno začalo, býval řekl.



Výroba Škody Octavia je podle prodejního šéfa koncernu VW už teď uměle zpomalována a lépe nebude. Celému koncernu chybí část komponentů a zlepšení dodávek je v nedohlednu. Vzniknout tak nemá nejméně 100 tisíc aut, která by automobilka dokázala prodat - krom Octavie hlavně Golfu a Leonu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
včera
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
22.11.2025
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ včera 10:37
- Marc a Alex slavili včera 10:20
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
- WSBK 2026: O dva stabilní jezdce méně 22.11.2025
Nejčtenější články
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
27.10.2025
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
27.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
27.10.2025
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
27.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
