Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odstrojený Peugeot 208 T16: co z něj zbude, když mu seberete masku 208?
3.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(foto) S trochou nadsázky by se dalo říci: skoro nic. Hmotnost vozu pouhých 875 kg ostatně ani mnoho prostoru pro zbytný materiál neskýtá.
O vývoji závodního speciálu jménem Peugeot 208 T16 vás informujeme pravidelně. Od jeho prvotního představení na konci dubna jsme mu věnovali ještě několik dalších článků, ten poslední se zaobíral obrazovou dokumentací jeho testů na Mont Ventoux. To byla zároveň poslední příležitost spatřit vůz v Evropě, od začátku června budou jeho závěrečné testy probíhat v Colorado Springs, tedy přímo v místě konání pozdějšího PPIHC 2013 neboli letošního Pikes Peak International Hill Climb.
Ještě předtím, než si vůz sbalil kufry ve Francii, ale mohli někteří francouzští novináři navštívit vývojové centrum PSA ve Vélizy a vůz si prohlédnout tak trochu „všude bez”. Od začátku mluvíme o tom, že ačkoli si auto říká 208, se skutečnou dvěstěosmičkou mnoho společného nemá a přebírá pouze její designové prvky. Právě přiložené fotky pořízené kolegy z Blog Automobile pak vůz zachycují bez masky 208 a lépe ukazují jednak její řešení a pak pochopitelně i řešení samotné T16.
Háv vozu je až primitivní, když jde o pár plastových dílů, které kolikrát předstírají i tak banální prvky jako světla. Zadní i přední svítilny jsou méně než „vykuchané” původní díly, jde pouze o nálepky vytvářející prostorový dojem, v případě zadních ani to ne. Podívejte se ale třeba i na „slupky” zaujímající místo na na bočních dveřích, i to je až legrační součást převleku
Zbytek auta je pochopitelně sofistikovanějším dílem, na pohled ale vypadá též jednoduše - trubkový rám, motor, převodovka, rozvodovky, kardan, poloosy a minimalistický interiér. Více nehledejte. Vůz ostatně váží jen 875 kg, a tak pro nic více než elementární funkční prvky nezbývá prostor. Z dílčích technických řešení zaujme třeba přívod vzduchu k motoru od střechy překvapivě komplikovaným tubusem, naopak výfukové plyny si s cestou na vzduch velkou hlavu nedělají - míří rovnou ven ještě před zadními koly, kde je umístěn také samotný motor.
Slušný základní technický rozbor vozu jsme vám nabídli už poprvé, zde jen telegraficky zopakujeme, že motor vozu disponuje výkonem až 875 koní a 208 T16 tedy dosahuje výkonové hmotnosti 1 k/1 kg. Výkon míří přes krátkou sekvenční převodovku na kola obou náprav a vůz tak nabízí skutečně impozantní dynamiku - na 100 km/h akceleruje za 1,8 sekundy, na 200 km/h dosáhne již za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlost 240 km/h pokoří už 7 sekund po startu z místa.
Z komunikace s lidmi z Peugeot Sportu ale vyplynulo navíc třeba to, že T16 byla vesměs z existujících komponentů, čímž byl odhalen i původ motoru. O značné části techniky ze soutěžního 908 HDI jsme věděli motorem je ale jednotka 3,2 V6 z prototypů Pescarolo z let 2005 a 2006. Celé dílo bylo i díky tomu stvořeno za pouhé čtyři měsíce mezi listopadem 2012 a dubnem 2013. Snad kvalitě výsledku neublížilo, však těm pár trubkám (míněna je kostra vozu, ne vývojáři Peugeotu) svěří život jeden z nejlepších soutěžních jezdců všech dob, Sebastian Loeb...
Více vám prozradí přiložené snímky, na kterých si odstrojenou 208 T16 můžete prohlédnout do nejmenších detailů, záběry z nekompromisní akce pak zřejmě nemůžeme očekávat dříve než 30. května, kdy se koná samotný PPIHC 2013.


































Auto schopné akcelerovat z 0 na 200 km/h za 4,8 sekundy může vypadat docela jednoduše...
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 19.12.2025
Nejnovější články
„Pan Zelený” zkrachoval. Leasingovka nabízející jen elektromobily dojela přesně na to, na co dojíždí jejich majitelé
před hodinou
Lada začala prodávat svá auta v jedné z nejnebezpečnějších zemí světa, i to je její náhrada za zakázané evropské trhy
včera
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát i Dacií
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Nástupce Čechy milované Kie má své české ceny, jde přímo po krku Škodě
včera
Živá témata na fóru
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- BMW Divize 12.20. 15:37 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.20. 13:27 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 11:19 - Snowman000
- Volkswagen obecne 12.19. 23:44 - mattonecz
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
