Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Odvážné elektrické plány Maserati se hroutí. Dva modely byly odloženy, vývoj třetího zastaven, dodáno nebylo jediné auto
19.1.2024 | Petr Prokopec
Podle svých vlastních plánů měla italská automobilka již loni nabízet hned čtyři elektrické modely a další měl být na cestě. Nakonec si ale od ní neodvezl nikdo ani jedno takové auto, letos se má začít prodávat jeden model a vývoj elektrického Quattroporte byl zastaven.
Maserati patří mezi automobilky, které chtěly zezelenat dřív, než jim to teoreticky mohlo být nařízeno. Italové tak už před léty oznámili, že v jejich nabídce od roku 2030 nenajdeme jediný spalovací vůz. A aby svým slovům dodali patřičnou váhu, vstoupili předloni do šampionátu Formule E. Během úvodních závodů pak navíc ohlásili svou elektrickou ofenzivu. Ta měla proběhnout velmi rychle, neboť už v roce 2023 se na trh měly dostat modely GranTurismo Folgore, GranCabrio Folgore, Quattroporte Folgore a Grecale Folgore.
Označení Folgore je - uhodli jste - spojeno právě s bateriovým pohonem, který tak mělo nafasovat kompletně celé portfolio značky s výjimkou většího SUV Levante a supersportovního MC20. Jenže když se na nabídku automobilky podíváte dnes (a raději připomínáme, že se už chvíli píše rok 2024), zjistíte, že jediným elektromobilem v ní je GranTurismo Folgore. Tento vůz je tedy možné aspoň formálně objednávat, nedostal ho ale nikdo a hned tak ho ani nedostane - dodávky prvních exemplářů se mají uskutečnit někdy letos v létě.
Původně ohlášené horečnaté tempo je tak minulostí a plány italského trojzubce se dál hroutí. Na prezentaci elektrického GranCabria a Grecale totiž nemá dojít dřív než později v letošním roce, konkrétní termín však zatím nebyl upřesněn. A ať už půjde o jakékoli datum, letošní zahájení faktických prodejů je téměř vyloučené.
Ještě hůř je na tom elektrický sedan Quattroporte, jehož vývoj měl být úplně zastaven. Podle informací Auto News automobilka dospěla k názoru, že za stávajících podmínek by pro ni elektromobil byl značně ztrátový. Proto tlačí na dodavatele, aby cenu nasmlouvaných komponentů snížili o 6 procent. S podobným požadavkem Maserati mělo přijít i loni. A když vezmeme v potaz použitou techniku, může být situace automobilky celkově nevalná.
Italové totiž u všech elektrických vozů počítají s víceméně toutéž technikou, jen trochu jinak naladěnou. Zatímco tedy GranTurismo Folgore disponuje třemi motory, jenž produkují 761 koní, v případě kabrioletu by stejný pohon měl dávat 755 koní. Quattroporte pak mělo zamířit na firemní vrchol, aby zvládlo soupeřit s Teslou Model S Plaid. U jeho nejvýkonnější verze se tak mluvilo dokonce o 1 000 koních, zahanbit by se ale pochopitelně nenechaly ani ty níže položené.
Co z toho ale nakonec bude, je otázkou. Trhliny v původních plánech jsou totiž poměrně velké, načež aktuálně asi již nikdo nevěří tomu, že by příští rok mohlo dorazit také Levante Folgore. I v jeho případě pak mají být použity tři elektromotory, jen naladěné na ještě nižší výkon než u GranCabria. Grecale Folgore pak má disponovat pouze dvěma jednotkami, jenž souhrnně nabídnou 566 koní. Spárovány přitom budou s baterií o kapacitě 105 kWh, což je na tak velká a těžká auta s tak vysokým výkonem velmi málo (ekvivalent cca 27litrové nádrže nafty).
Laboratorní výpočty při šnečím tempu pochopitelně počítají s relativně vysokými dojezdy na nabití (okolo 500 km), reálně ale bude třeba očekávat mnohem mnohem méně, což je velmi pravděpodobně další z důvodů, proč si zatím auta nemohl nikdo mimo automobilku ani pořádně vyzkoušet.









GranTurismo Folgore a Grecale Folgore vypadají pohledně. Oba vozy ale měly již loni dorazit k zákazníkům a příchod obou byl odložen. V případě vrcholného elektrického sedanu pak byl vývoj zastaven ještě před jeho odhalením. Foto: Maserati
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 2 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před hodinouNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 2 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 3 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 5 hodinamiUnikly nové informace o nástupci současného BMW 3 včetně nové M3, fanoušky nepotěší hned dvakrát
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom