Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Okleštěná verze levného amerického Ferrari pro EU se ukázala v akci, i přes zdražení jede podstatně hůř
8.3.2023 | Petr Prokopec
Je to ukázka přímých dopadů evropských nařízení a pravidel na fungování i ceny nových aut. Zatímco zámořské provedení téhož auta disponuje 679 koňmi, s nimiž stovku pokoří za 2,6 sekundy, evropská verze je slabší, o dost pomalejší a bude podstatně dražší.
Na sklonku října předloňského roku představil Chevrolet prozatímní vrchol modelové rodiny Corvette C8, tedy verzi Z06. Ta se od standardního kupé a roadsteru liší po všech stránkách, tím nejzajímavějším je ale pohonná jednotka. Vůz totiž vyfasoval atmosférický 5,5litrový osmiválec, jenž byl naladěn na 679 koní výkonu a 624 Nm točivého momentu. To jsou mimořádná čísla, která ještě můžeme doplnit hmotností. Ta může klesnout na 1 557 kilogramů, pokud Corvette osadíte paketem Z07 Performance Package a karbonovými koly. Jde nicméně o hmotnost suchou, tedy bez náplní a řidiče.
Provedení Z06 bylo zatím dostupné pouze na americkém kontinentu, letos nicméně zamíří rovněž do Evropy. Zvědavi jsme přitom hlavně na cenu, která je v zámoří velmi příznivá. Ačkoli vůz vším, čím je, připomíná supersporty Ferrari, k mání je od 105 300 USD, tedy asi 2 320 000 Kč. To je částka, za jakou u nás nepořídíte ani BMW M4, u Ferrari dostanete leda pár výbavových doplňků. Mnichovské kupé totiž startuje na 2,4 milionech korun, za které dostáváte 480 koní a schopnost zrychlit na stovku za 4,2 sekundy. Corvette je nicméně o poznání rychlejší, americká verze má totiž na kontě 2,6sekundový sprint.
Data k evropské verzi zatím nejsou k dispozici, předprodukční provedení ovšem na starý kontinent již dorazilo za účelem prvních testů. Oproti tomu zámořskému jej přitom zvládnete identifikovat na první pohled, a to díky výfuku. Vůz se totiž kvůli implementaci filtru pevných částic dočkal zcela odlišného systému. Koncovky tedy nejsou svedeny doprostřed, nýbrž lemují difuzor po obou stranách. Tento krok nemá vliv pouze na design, s odlišným výfukem Z06 ztratila i něco ze svého potenciálu.
Předprodukční kus určený evropské publiku již mohl vyzkoušet francouzský Motorsport Magazine, který uvádí, že Z06 disponuje 645 koňmi. S těmi je spojeno 1 678 kil, což je zjevně hmotnost i s náplněmi a řidičem. Jak se přitom zdá, onen paket Z07 bude v Evropě součástí standardní výbavy. S odlehčenými karbonovými koly lze tedy počítat, jinak než jako odpustek je však nelze vnímat. S filtrem pevných částic se totiž dle přiloženého videa zrychlení zhoršilo na nějakých 3,5 sekundy.
Potenciál atmosférické jednotky je přiškrcován i při vyšším tempu, čtvrtmíli tak vůz zdolá „až“ po nějakých 12 sekundách, kdy jede rychlostí 210,8 km/h. Americkému provedení má nicméně stačit 10,6 sekundy. Přelet přes oceán tedy zas a znovu přináší citelné zhoršení, za které navíc klientela bude muset vysázet daleko více peněz, snadno může jít o dva miliony korun. Na druhou stranu, atmosférický osmiválec vám v Evropě nikdo jiný nenabídne. Úspěch je tak stejně skoro předem zaručen.




Corvette Z06 se již ukázala v Evropě, zatím jde nicméně o předprodukční provedení. Vůči tomu americkému se bude lišit hlavně koncovkami výfuků, jenž se přesunuly ze středu na strany. Stojí za tím odlišný systém s filtrem pevných částic, který potenciál jednotky poněkud utlumil. Foto: Chevrolet
Zdroj: Motorsport Magazine@YouTube, Chevrolet
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 9 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 11 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
dnesKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva