Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra Sedan 2012: nová kompaktní limuzína je tu
6.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Menší sedany nejsou ve většině evropských zemí až takové terno, Opel ale drží prapor a i v poslední generaci Astry přichází s její tříprostorovou verzí.
O překvapení nicméně nelze hovořit. Maskované prototypy Astry sedan byly mnohokrát přistiženy při testech, a tak bylo jen otázkou času, kdy automobilka nabídku tohoto modelu, jenž zatím čítala zprvu odhalené pětidvířko, předloni představené kombi Sports Tourer a loni uvedenou třídvéřovou verzi GTC doplní v nabídce právě klasický sedan. Při takřka ročních rozestupech při představování jednotlivých provedení pak nepřekvapí, že na jeho premiéru došlo právě dnes.
Jak asi tušíte, vůz přebírá přední partie obou pětidvéřových karoserií a přidává k ní docela ladně pojatou záď. Ta není řešena vyloženě stupňovitě, jak by se dalo u sedanu čekat, snaží se spíše ladně navázat na linii střechy a přejít do relativně krátkého, ale o to vyššího víka kufru. Pokud platí, že čím menší hatchback, tím hůře se z něj dělá sedan, pak u stále docela kompaktní Astry lze říci, že výsledek je nad očekávání povedený.
Přesuneme-li se od dojmů k faktům, pak je třeba říci, že karoserie novinky je 4,66 metru dlouhá, 1,81 metru široká a 1,48 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,69 metru, což je stejná hodnota jako u loni testovaného kombi. Důležitou předností sedanu je obvykle objem zavazadlového prostoru, který v případě nové Astry sedan činí 460 litrů, s jeho využitelností to ale může být složitější. Proto Opel rovnou dodává, že myslel i na to a dovoluje mj. sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 40:60, což nejen zlepší dostupnost daného základního prostoru, ale dokáže jej rozšířit i na maximální 1 010 litrů.
Pod kapotou se objeví některý z celkem sedmi motorů (čtyř benzinových a tří naftových), které jsou dobře známé už z ostatních karosářských verzí. Nabídka těch benzinových bude sahat od atmosféricky plněné 1,4i s výkonem 100 koní až po 1,6 Turbo se 180 koňmi, mezi diesely začne nabídka na u 1,3 CDTI s 95 koňmi a skončí u 1,7 CDTI se 125. Podrobné dynamické a spotřebové parametry zatím nejsou známé (jakkoli se dají dost dobře odvodit od hatchbacku), automobilka se ale pochlubila tím, že provedení s motorem 1,7 CDTI bude v kombinaci se systémem start and stop dosahovat kombinované spotřeby jen 3,7 l nafty na 100 km, což odpovídá jen 99 g CO2 na km. A to vozu přinese na některých trzích nemalé daňové úlevy či jiné výhody.
Veřejná premiéra nové Astry Sedan proběhne na srpnové Motor Show v Moskvě, což je pochopitelné vzhledem k oblibě vozů této kategorie na tamním trhu. Nepůjde ale o žádnou „východní specialitu”, vůz se bude prodávat prakticky v celé Evropě a výše zmíněná data odpovídají německým specifikacím. Do prodeje by se měl dostat během září, ceny zatím nejsou známé.




Nové Astře Sedan nelze upřít jistou eleganci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva