Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra Sedan 2012: nová kompaktní limuzína je tu
6.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Menší sedany nejsou ve většině evropských zemí až takové terno, Opel ale drží prapor a i v poslední generaci Astry přichází s její tříprostorovou verzí.
O překvapení nicméně nelze hovořit. Maskované prototypy Astry sedan byly mnohokrát přistiženy při testech, a tak bylo jen otázkou času, kdy automobilka nabídku tohoto modelu, jenž zatím čítala zprvu odhalené pětidvířko, předloni představené kombi Sports Tourer a loni uvedenou třídvéřovou verzi GTC doplní v nabídce právě klasický sedan. Při takřka ročních rozestupech při představování jednotlivých provedení pak nepřekvapí, že na jeho premiéru došlo právě dnes.
Jak asi tušíte, vůz přebírá přední partie obou pětidvéřových karoserií a přidává k ní docela ladně pojatou záď. Ta není řešena vyloženě stupňovitě, jak by se dalo u sedanu čekat, snaží se spíše ladně navázat na linii střechy a přejít do relativně krátkého, ale o to vyššího víka kufru. Pokud platí, že čím menší hatchback, tím hůře se z něj dělá sedan, pak u stále docela kompaktní Astry lze říci, že výsledek je nad očekávání povedený.
Přesuneme-li se od dojmů k faktům, pak je třeba říci, že karoserie novinky je 4,66 metru dlouhá, 1,81 metru široká a 1,48 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,69 metru, což je stejná hodnota jako u loni testovaného kombi. Důležitou předností sedanu je obvykle objem zavazadlového prostoru, který v případě nové Astry sedan činí 460 litrů, s jeho využitelností to ale může být složitější. Proto Opel rovnou dodává, že myslel i na to a dovoluje mj. sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 40:60, což nejen zlepší dostupnost daného základního prostoru, ale dokáže jej rozšířit i na maximální 1 010 litrů.
Pod kapotou se objeví některý z celkem sedmi motorů (čtyř benzinových a tří naftových), které jsou dobře známé už z ostatních karosářských verzí. Nabídka těch benzinových bude sahat od atmosféricky plněné 1,4i s výkonem 100 koní až po 1,6 Turbo se 180 koňmi, mezi diesely začne nabídka na u 1,3 CDTI s 95 koňmi a skončí u 1,7 CDTI se 125. Podrobné dynamické a spotřebové parametry zatím nejsou známé (jakkoli se dají dost dobře odvodit od hatchbacku), automobilka se ale pochlubila tím, že provedení s motorem 1,7 CDTI bude v kombinaci se systémem start and stop dosahovat kombinované spotřeby jen 3,7 l nafty na 100 km, což odpovídá jen 99 g CO2 na km. A to vozu přinese na některých trzích nemalé daňové úlevy či jiné výhody.
Veřejná premiéra nové Astry Sedan proběhne na srpnové Motor Show v Moskvě, což je pochopitelné vzhledem k oblibě vozů této kategorie na tamním trhu. Nepůjde ale o žádnou „východní specialitu”, vůz se bude prodávat prakticky v celé Evropě a výše zmíněná data odpovídají německým specifikacím. Do prodeje by se měl dostat během září, ceny zatím nejsou známé.
Nové Astře Sedan nelze upřít jistou eleganci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis