Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC: 320 koní a pohon všech kol
29.1.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dříve nebo později Opel u každého svého modelu přijde s verzí OPC. Tedy skoro u každého. Insignia, jeho nejmladší dítko, byla také podrobena tréninku a ani jí nemine přijetí do řádu OPC. Známe klíčová data a máme i první fotografii.
Opel se pomalu připravuje na uvedení sportovní verze Insignie, která se nedávno stala nositelkou ocenění Car of the Year 2009. Automobil střední třídy, který pomalu přichází na trh, oslovil porotce mimo jiné svou vyvážeností, pohodou na palubě a prostorností. Budou se ale tyhle atributy hodit i u sportovní verze?
Tip: Přečtěte si náš podrobný test nového Opelu Insignia.
Asi ne moc, ale zajisté přijdou vhod i další oceněné vlastnosti - dynamika a jízdní vlastnosti. Pánům z magazínu EVO se podařilo získat první fotografii Insignie OPC. Vidíme na ní příď auta s výrazně přepracovaným nárazníkem, jehož dominantou jsou dva svislé otvory sání vzduchu.
Insigna OPC bude nejspíše založena na sedanu, i když časem lze očekávat i drtivě rychlé kombi tak jako u současné generace. Pod kapotou se má ukrývat vidlicový zážehový šestiválec přeplňovaný dvěma turby, jehož výkon má dosahovat až 320 koní. Ten bude přenášen na všechna čtyři kola obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 R20.
Modely OPC to vždy uměly na Nürburgringu a Insignia OPC nemá být výjimkou. Podle Hanse Demanta, výkonného ředitele Opelu, zvládaly prototypy objet Severní smyčku za čas jen málo přesahující 8 minut. To by ale znamenalo výkon na úrovni BMW M3, čemuž se mi nechce příliš věřit. Ta má přece jen skoro sto koní k dobru, i když také nějaká ta kila navíc.
Je pravděpodobné, že se Insignia OPC jako stylistická studie objeví za nedlouho v Ženevě, produkční verze pak nejpozději na podzim ve Frankfurtu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK 13.12.2025
Nejčtenější články
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
