Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel jde proti proudu, malá auta neodpíská. Budou ale ještě někoho zajímat?
8.6.2023 | Petr Prokopec
O malé vozy jako takové obavy nemáme, zájem o ně v poslední době rozhodně neupadá a patří mezi nejžádanější auta kontinentu. Jenže modely jako Corsa mají dnes o přízeň davů postaráno díky nízké ceně. Pokud budou elektrická, zájem může zmizet jako pára nad hrncem.
Tento měsíc po sedmačtyřiceti letech končí výroba Fordu Fiesta. Segment malých vozů tak prořídne, z čehož pochopitelně má radost konkurence. Hatchback modrého oválu totiž v mnoha zemích platil za jedničku nejen ve svém segmentu, ale i obecně. Automobilka nicméně s příchodem sedmé generace v roce 2017 nabyla přílišného sebevědomí a poslala ceny do sfér, ze kterých se tradiční klientele zamotala hlava. Po pouhých šesti letech pak musela konstatovat, že se jí Fiestu při nižších prodejích už nevyplatí vyrábět, a proto musí z kola ven bez jakéhokoli nástupce.
Touto cestou kupodivu nehodlá kráčet Opel, jehož Corsa se před dvěma týdny dočkala faceliftu. Ten vozu nadělil odlišné čelní partie, za kterými se skrývají přepracované pohony. Spalovací jedna-dvojku doplnil 48voltový elektrický okruh, jako mild-hybridní ústrojí pak bude nabízet 100 nebo 136 koní. Posily se však dočkalo i čistě bateriové provedení, jenž má zvládnout na jedno nabití 357 km, respektive dokonce až 406, pokud zvolíte variantu se 156 koňmi a kapacitou 54 kWh.
Druhá zmíněná verze bude v nabídce úplnou novinkou a počítá s většími bateriemi než Corsa-e disponující 136 koňmi. To ovšem znamená, že nabízen bude ještě dráže. Německý hatchback přitom dosud startoval na 889 990 Kč, tedy o 530 tisíc korun výše než benzinová Corsa. Koho takové auto zaujme, je vskutku ve hvězdách.
Leckdo si pomyslel, že pro Corsu a případně i další malé Opely bude tento facelift konečnou, ona se ale nakonec vrátí i v příští generaci. Právě to potvrdil designový šéf značky Mark Adams, byť nejspíše půjde jen o elektromobil. Automobilka doufá, že se jí povede srazit náklady na přijatelnou úroveň za pomoci modulární techniky. Na stejných základech, jaké použije Opel, bude totiž stát rovněž příští Peugeot 208, Citroën C3, Lancia Ypsilon, dosud nepojmenovaný hatchback Fiatu a také značné množství malých SUV spadajících pod křídla Stellantisu.
Dle Adamse nicméně zákazník nebude schopen určit, že má značná část jiných značek stejné kořeny. Každý model se totiž bude lišit v klíčových oblastech. Koncern totiž jednotlivým značkám poskytuje „jeden a půl krabice nářadí“ a umožňuje jim, aby „zbytek dodaly dle svého“. „Máme štěstí, že nám úspory z rozsahu umožňují dělat věci, které zákazníkům nevadí, a zároveň i takové, na kterých jim v rámci značky záleží,“ dodal Adams.
Problémem pro Opel a vlastně pro celou branži je nicméně skutečnost, že zákazníky, hlavně ty lovící u mainstreamových automobilek, zajímá především cena. Milion korun za čtyřmetrový hatchback je ovšem suma, kterou davy nikdy nebudou ochotné akceptovat. Úspory z rozsahu pak mohou u elektromobilů vést maximálně k drobnému snížení cen, nikoli k zásadnímu. Něčeho takového lze dosáhnout jen s pomocí levných baterií s vysokou energetickou hustotou a dlouhou životností, ty ale nejsou ani v dohledu.
Dnes cenu baterií diktuje omezená těžba nezbytných vzácných kovů, se kterou v dohledné době neudělá nikdo nic. Je tak vskutku otázkou, zda bude nová Corsa ještě někoho zajímat, bude-li jen elektrická. Třeba ale nakonec dorazí i klasičtěji střižená spalovací verze.



Šestá generace Opelu Corsa dorazila v roce 2019, před dvěma týdny úpak prošla faceliftem. Značka již potvrdila příchod nástupce, což je pozitivní. Pokud ale dorazí jen s elektrickým pohonem, stěží uhrane jakkoli větší počet kupců. Foto: Opel
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025Nové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
před 10 hodinamiŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
před 11 hodinamiBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
včeraMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
včeraMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.29. 20:52 - řidičBOB
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.29. 19:13 - Sato
- Mazda CX-5 2,5i 09.29. 18:37 - pavproch
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.29. 18:19 - Sato
- IT poradna 09.29. 12:58 - petr_riha
- Onboard videa 09.29. 09:01 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 09.28. 23:09 - Kavis
- Politický koutek 09.28. 20:46 - Brus