Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel jde proti proudu, malá auta neodpíská. Budou ale ještě někoho zajímat?
8.6.2023 | Petr Prokopec
O malé vozy jako takové obavy nemáme, zájem o ně v poslední době rozhodně neupadá a patří mezi nejžádanější auta kontinentu. Jenže modely jako Corsa mají dnes o přízeň davů postaráno díky nízké ceně. Pokud budou elektrická, zájem může zmizet jako pára nad hrncem.
Tento měsíc po sedmačtyřiceti letech končí výroba Fordu Fiesta. Segment malých vozů tak prořídne, z čehož pochopitelně má radost konkurence. Hatchback modrého oválu totiž v mnoha zemích platil za jedničku nejen ve svém segmentu, ale i obecně. Automobilka nicméně s příchodem sedmé generace v roce 2017 nabyla přílišného sebevědomí a poslala ceny do sfér, ze kterých se tradiční klientele zamotala hlava. Po pouhých šesti letech pak musela konstatovat, že se jí Fiestu při nižších prodejích už nevyplatí vyrábět, a proto musí z kola ven bez jakéhokoli nástupce.
Touto cestou kupodivu nehodlá kráčet Opel, jehož Corsa se před dvěma týdny dočkala faceliftu. Ten vozu nadělil odlišné čelní partie, za kterými se skrývají přepracované pohony. Spalovací jedna-dvojku doplnil 48voltový elektrický okruh, jako mild-hybridní ústrojí pak bude nabízet 100 nebo 136 koní. Posily se však dočkalo i čistě bateriové provedení, jenž má zvládnout na jedno nabití 357 km, respektive dokonce až 406, pokud zvolíte variantu se 156 koňmi a kapacitou 54 kWh.
Druhá zmíněná verze bude v nabídce úplnou novinkou a počítá s většími bateriemi než Corsa-e disponující 136 koňmi. To ovšem znamená, že nabízen bude ještě dráže. Německý hatchback přitom dosud startoval na 889 990 Kč, tedy o 530 tisíc korun výše než benzinová Corsa. Koho takové auto zaujme, je vskutku ve hvězdách.
Leckdo si pomyslel, že pro Corsu a případně i další malé Opely bude tento facelift konečnou, ona se ale nakonec vrátí i v příští generaci. Právě to potvrdil designový šéf značky Mark Adams, byť nejspíše půjde jen o elektromobil. Automobilka doufá, že se jí povede srazit náklady na přijatelnou úroveň za pomoci modulární techniky. Na stejných základech, jaké použije Opel, bude totiž stát rovněž příští Peugeot 208, Citroën C3, Lancia Ypsilon, dosud nepojmenovaný hatchback Fiatu a také značné množství malých SUV spadajících pod křídla Stellantisu.
Dle Adamse nicméně zákazník nebude schopen určit, že má značná část jiných značek stejné kořeny. Každý model se totiž bude lišit v klíčových oblastech. Koncern totiž jednotlivým značkám poskytuje „jeden a půl krabice nářadí“ a umožňuje jim, aby „zbytek dodaly dle svého“. „Máme štěstí, že nám úspory z rozsahu umožňují dělat věci, které zákazníkům nevadí, a zároveň i takové, na kterých jim v rámci značky záleží,“ dodal Adams.
Problémem pro Opel a vlastně pro celou branži je nicméně skutečnost, že zákazníky, hlavně ty lovící u mainstreamových automobilek, zajímá především cena. Milion korun za čtyřmetrový hatchback je ovšem suma, kterou davy nikdy nebudou ochotné akceptovat. Úspory z rozsahu pak mohou u elektromobilů vést maximálně k drobnému snížení cen, nikoli k zásadnímu. Něčeho takového lze dosáhnout jen s pomocí levných baterií s vysokou energetickou hustotou a dlouhou životností, ty ale nejsou ani v dohledu.
Dnes cenu baterií diktuje omezená těžba nezbytných vzácných kovů, se kterou v dohledné době neudělá nikdo nic. Je tak vskutku otázkou, zda bude nová Corsa ještě někoho zajímat, bude-li jen elektrická. Třeba ale nakonec dorazí i klasičtěji střižená spalovací verze.



Šestá generace Opelu Corsa dorazila v roce 2019, před dvěma týdny úpak prošla faceliftem. Značka již potvrdila příchod nástupce, což je pozitivní. Pokud ale dorazí jen s elektrickým pohonem, stěží uhrane jakkoli větší počet kupců. Foto: Opel
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejnovější články
Klasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 3 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 4 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 5 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 6 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva