Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel vrací do hry označení GSi, jako první ho dostala „sportovní mašina pro znalce”
19.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Těmito slovy skutečně tituluje novou Insignii GSi sám Opel. Nezajímavý vůz to není, 260 koní z čtyřválcového turba ale znalce patrně neuchvátí.
Opel právě představil novou verzi Insignie, která křísí legendární označení poprvé použité již v roce 1984 u modelů Manta GSi a Kadett GSi. V obou případech pod kapotou odváděl svou práci 1,8litrový motor naladěný na 115 koní. Již o čtyři léta později však Opel vyrukoval s dvoulitrem, který dával 150 koní. Ten poháněl i Astru GSi, jenže před 20 lety byl poslán k ledu a nahradilo jej označení OPC. To zůstane vyhrazeno nejvýkonnějším rüsselsheimským strojům, i ty s písmeny GSi ve jméně ale mají ambic na rozdávání.
Takto titulovanou Insignii bude pohánět přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 260 a maximem točivého momentu 400 Nm. Tato pohonná jednotka ale není unikátem zasvěceným pouze této verzi, pořídit ji můžete i se standardním modelem. Na úrovni Dynamic přitom takto osazená Insignia vychází na 849 900 Kč. Součástí výbavy je osmistupňový automat a systém pohonu všech kol, o něž nepřijdete ani v případě GSi.
Nové provedení bude k dispozici také s výkonným dieselem. Stoprocentně přitom půjde o dvoulitr s dvojitým přeplňováním, další fakta ale známa nejsou. Od normálních Insignií GSi odlišuje výrazný spoiler na zádi, 20palcová kola a chromové dekory v předním i zadním nárazníku. V interiéru své místo našla sportovní sedadla, pro které bude k dispozici dvojí barevná kombinace koženého čalounění. Ty doplňují volant se zploštěnou spodní částí, sada hliníkových pedálů či černý strop.
To ale nejsou ty nejpodstatnější změny. Opel kompletně přepracoval nastavení podvozku. Vůz byl laděn na Nordschleife, kde má nyní zajet kolo rychleji než předchozí Insignia OPC V6 Turbo. Její 2,8litrová jednotka přitom taktéž disponovala 400 Nm, vedle toho ale nabízela 325 koní, tedy citelně vyšší výkon. Na druhou stranu ji můžeme považovat za obézní, neboť vážila o 160 kilo více, přičemž většina z tohoto rozdílu připadá na přední nápravu.
Vraťme se ale zpátky k podvozku, kde zkrácené pružiny poslaly auto o 10 milimetrů blíže k zemi. Speciální sportovní tlumiče pak mají zredukovat náklony karoserie na minimum, o zpomalení se starají brzdy Brembo se 345milimetrovými kotouči. Na kolech najdeme pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.
Upraven by i systém FlexRide, který je součástí standardní výbavy. Umožňuje volbu mezi jízdními režimy Standard, Tour, Sport a u GSi i Competition, který lze aktivovat stiskem tlačítka ESP. Dvojí poklepání na něj pak učiní věc dnes již vcelku nevídanou, a to kompletní deaktivaci elektroniky.
Dodat pak můžeme ještě zmínku o standardním vektorování točivého momentu, tím nám ale momentálně dostupné informace o návratu označení GSi končí. Dalších se nejspíše dočkáme na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, kde bude přiostřená Insignia debutovat. Do prodeje pak zamíří v následujících měsících.







Opel po delší době vrací do hry označení GSi. Jako první jej dostane Insignia s poladěným bodykitem a podvozkem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 5 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 7 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 8 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 10 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
