Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opravdu levné Škody zřejmě nebudou, spolupráce s Indy ztroskotala
11.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letos na jaře se začala rýsovat vcelku neobvyklá spolupráce mezi koncernem VW a Tatou, která by vyplodila levné Škody. Nestane se to.
Snahy Volkswagenu o výrobu levného vozu ve stylu Dacie nejsou ničím novým, ostatně hlavně kvůli tomu ostatně německá automobilka uzavřela v roce 2009 partnerství se Suzuki. Nicméně obě značky nakonec nedospěly k úspěšné dohodě, místo toho se o šest let později rozešly ve zlém. Ve hře byly dokonce i soudy, jimiž jedna strana vyhrožovala druhé, pokud nedojde k navrácení akcií toho či onoho protějšku. Nakonec se tak sice stalo, nicméně ke spolupráci těchto automobilek nejspíše již nikdy nedojde.
Volkswagen samozřejmě své snahy nevzdal, proto ostatně bylo v březnu letošního roku sepsáno Memorandum o porozumění mezi Němci a indickým koncernem Tata Motors. Koncern VW přitom při jednáních zastupovala zejména Škoda, která zná tamní trh lépe než mateŕský VW. Mladoboleslavská automobilka se přitom zaměřila na platformu AMP, která měla posloužit jako základ pro budoucí novinku. Právě na této architektuře ale jednání ztroskotalo.
„Obě společnosti dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci. Obě společnosti zdůrazňují, že po intenzivních a konstruktivních rozhovorech v uplynulých měsících se nevylučuje možnost budoucí spolupráce,“ uvedla v tiskovém prohlášení Škoda.
Přeloženo to běžné mluvy to přitom znamená, že mladoboleslavská automobilka zjistila, že platforma AMP by vyžadovala výrazné přepracování, aby plnila budoucí bezpečnostní limity. Kromě toho by kvůli lepším emisím bylo třeba i modifikace motorů. Tyto kroky by samozřejmě byly nadmíru nákladné, pročež Škoda nakonec místo toho bude zkoumat možnost dalšího využití koncernové platformy MQB jejím „downgradováním“ - zjednodušením a zlevněním.
Příchod malého vozu určeného především pro indický trh, jenž se má do roku 2020 stát třetím největším na světě, se tedy aktuálně odkládá. Nicméně pro Volkswagen šlo pouze o jedno želízko v ohni, německá automobilka totiž v Číně spolupracuje na tomtéž se značkou FAW. Kromě toho mají Němci již od příštího roku v kooperaci s automobilkou JAC Motor začít vyrábět dostupný elektromobil.
Pro Volkswagen je přitom levný dostupný vůz klíčový, a to kvůli kauze Dieselgate i řadě trhů, kde došlo ke zhoršení ekonomické situace. To pro německou automobilku představuje pokles registrací, načež je třeba nápravu hledat v jiných oblastech a produktech. V takové Indii je přitom cena klíčová, jak zjistil General Motors, který se z tohoto trhu do konce roku stáhne. V zemi tak budou nadále vládnou Suzuki a Hyundai, jimž patří dvě třetiny trhu s auty. Zatím stále docela malého trhu, nutno dodat - očekávané hromadné přesedání Indů z motocyklů do aut se zatím nekoná v takové míře, jak mnozí očekávali...



Ke spolupráci Volkswagenu a Tata Motors nakonec nedojde, Škoda po pětiměsíčním zkoumání zjistila, že zamýšlené využití platformy AMP by se nevyplatilo
Zdroje: Škoda Auto, Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa Officina 8: modely Primavera a GTV v nové edici včera 15:50
- Pre GP Mugello včera 10:00
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 18.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 9 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 11 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včeraHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
včeraDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva