Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá Toyota Yaris GRMN se ukázala v Ženevě, stovku udělá v úctyhodném čase
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hot hatch bude tak rychlejší a zřejmě i levnější než GT 86, spoustu konkrétních dat ale Toyota stále neprozradila.
Únorové prodejní statistiky odhalily jednu nemilou skutečnost - o sportovní Toyotu GT 86 na českém trhu dále není pražádný zájem. Loni byl prodán jediný exemplář, pro letošek má pak kupé na svém kontě nulu. To rozhodně není dobrá zpráva pro tuzemské zastoupení, které nejspíše zvažuje, zda bude na českém trhu nabízet zcela nový Yaris GRMN. Tento model by přitom Toyotu GT 86 mohl překonat minimálně ve sprintech.
Důvod najdeme v motorovém prostoru, kde kupé disponuje atmosférickým dvoulitrem. Yaris místo toho dostal 1,8litrový čtyřválec, který dopuje kompresor. To je dnes ojedinělá kombinace a GRMN je vlastně jediným modelem ve svém segmentu, jenž jí používá. O naprostý unikát ovšem nejde, právě tuto pohonnou jednotku totiž Toyota dodává Lotusu.
Japonci nám přitom již před několika týdny oznámili, že agregát bude produkovat přes 210 koní. Konkrétní číslo ovšem neupřesnili ani na výstavišti Palexpo. Neznámá jsou i data týkající se jízdní dynamiky, byť v tomto ohledu Japonci alespoň naznačovali - Yaris GRMN by měl zvládnout sprint na stovku pod 6 sekund, tedy rychleji než GT 86 i Ford Fiesta ST.
Veškerý výkon bude směřovat na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku, systém 4x4 či automat nebudou k dispozici ani za příplatek. Toyota místo toho dodala přední nápravě mechanický samosvorný diferenciál, který má řidičům napomoci hlavně v zatáčkách. Ve srovnání se základní verzí modelu Yaris pak byl přepracován i podvozek, který značka ladila na Ringu.
Zakázkové tlumiče vznikly ve spolupráci se společností Sachs, přičemž speciální vzpěra usazená v motorovém prostoru mezi pouzdry tlumičů navyšuje torzní tuhost. Dále můžeme zmínit tužší stabilizátory či zkrácené pružiny, součástí kompletu jsou ovšem i 17palcová litá kola BBC a za nimi se ukrývající odvětrávané kotoučové brzdy svírané vpředu čtyřpístkovými třmeny.
Opomenout nesmíme ani na agresivní vzhled, jehož součástí jsou nové nárazníky, střešní spoiler a zadní difuzor. Grafické polepy nejspíše budou součástí příplatkové výbavy, sportovní sedadla lze ale očekávat již ve standardu. To samé platí také o kůží obšitém volantu, který byl převzat ze zmiňovaného kupé GT 86, a sadě hliníkových pedálů.
O ceně se Toyota prozatím nezmínila, nicméně očekávat lze sumu na úrovni Fordu Fiesta ST. Tedy pod úrovní sesterského kupé, což jen naznačuje, že Yaris GRMN by nakonec mohl mít na českém trhu větší úspěch než GT 86. Zda tomu tak ale skutečně bude, to zjistíme nejdříve ve druhé půli letošního roku, kdy půjde výkonná předokolka do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.







Toyota v Ženevě potvrdila, že nový Yaris GRMN skutečně nabídne přes 210 koní. Konkrétní výkon však neupřesnila
Japonský hot hatch si ovšem můžeme představit také na dalších oficiálních fotkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 52 minutamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 3 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 5 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 6 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan