Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá Toyota Yaris GRMN se ukázala v Ženevě, stovku udělá v úctyhodném čase
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hot hatch bude tak rychlejší a zřejmě i levnější než GT 86, spoustu konkrétních dat ale Toyota stále neprozradila.
Únorové prodejní statistiky odhalily jednu nemilou skutečnost - o sportovní Toyotu GT 86 na českém trhu dále není pražádný zájem. Loni byl prodán jediný exemplář, pro letošek má pak kupé na svém kontě nulu. To rozhodně není dobrá zpráva pro tuzemské zastoupení, které nejspíše zvažuje, zda bude na českém trhu nabízet zcela nový Yaris GRMN. Tento model by přitom Toyotu GT 86 mohl překonat minimálně ve sprintech.
Důvod najdeme v motorovém prostoru, kde kupé disponuje atmosférickým dvoulitrem. Yaris místo toho dostal 1,8litrový čtyřválec, který dopuje kompresor. To je dnes ojedinělá kombinace a GRMN je vlastně jediným modelem ve svém segmentu, jenž jí používá. O naprostý unikát ovšem nejde, právě tuto pohonnou jednotku totiž Toyota dodává Lotusu.
Japonci nám přitom již před několika týdny oznámili, že agregát bude produkovat přes 210 koní. Konkrétní číslo ovšem neupřesnili ani na výstavišti Palexpo. Neznámá jsou i data týkající se jízdní dynamiky, byť v tomto ohledu Japonci alespoň naznačovali - Yaris GRMN by měl zvládnout sprint na stovku pod 6 sekund, tedy rychleji než GT 86 i Ford Fiesta ST.
Veškerý výkon bude směřovat na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku, systém 4x4 či automat nebudou k dispozici ani za příplatek. Toyota místo toho dodala přední nápravě mechanický samosvorný diferenciál, který má řidičům napomoci hlavně v zatáčkách. Ve srovnání se základní verzí modelu Yaris pak byl přepracován i podvozek, který značka ladila na Ringu.
Zakázkové tlumiče vznikly ve spolupráci se společností Sachs, přičemž speciální vzpěra usazená v motorovém prostoru mezi pouzdry tlumičů navyšuje torzní tuhost. Dále můžeme zmínit tužší stabilizátory či zkrácené pružiny, součástí kompletu jsou ovšem i 17palcová litá kola BBC a za nimi se ukrývající odvětrávané kotoučové brzdy svírané vpředu čtyřpístkovými třmeny.
Opomenout nesmíme ani na agresivní vzhled, jehož součástí jsou nové nárazníky, střešní spoiler a zadní difuzor. Grafické polepy nejspíše budou součástí příplatkové výbavy, sportovní sedadla lze ale očekávat již ve standardu. To samé platí také o kůží obšitém volantu, který byl převzat ze zmiňovaného kupé GT 86, a sadě hliníkových pedálů.
O ceně se Toyota prozatím nezmínila, nicméně očekávat lze sumu na úrovni Fordu Fiesta ST. Tedy pod úrovní sesterského kupé, což jen naznačuje, že Yaris GRMN by nakonec mohl mít na českém trhu větší úspěch než GT 86. Zda tomu tak ale skutečně bude, to zjistíme nejdříve ve druhé půli letošního roku, kdy půjde výkonná předokolka do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Toyota v Ženevě potvrdila, že nový Yaris GRMN skutečně nabídne přes 210 koní. Konkrétní výkon však neupřesnila
Japonský hot hatch si ovšem můžeme představit také na dalších oficiálních fotkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 06:51 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 05.08. 06:50 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.