Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrý Jeep Grand Cherokee Trackhawk bude, stovku má dát okolo 3 s
27.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Splašené Grand Cherokee dostane V8 Hellcat a pohon všech kol, ale možná bude v nabídce jen rok. Z dalších novinek FCA zmiňme např. Dodge Barracuda.
O čem jsme nedávno ještě spekulovali, je potvrzeno - Jeep Grand Cherokee dostane extra splašenou verzi Trackhawk, kterou bude pohánět 6,2litrový kompresorový osmiválec Hellcat. Chrysler to potvrdil na médiím nepřístupné konferenci pro dealery v Las Vegas. Tento motor pošle svých 716 koní a 885 Nm na všechna kola. Měl by se ukázat v roce 2017 jako modelový rok 2018.
Kromě výkonu navíc tu bude také méně hmotnosti, Grand Cherokee Trackhawk by měl být údajně o nějakých 225 kilogramů lehčí díky širokému použití hliníku. To by spolu s trakcí všech kol znamenalo vskutku brutální zrychlení; některé zdroje hovoří o času na 60 mph (96,6 km/h) 2,7 sekundy, jiné udávají poněkud reálnější číslo 3,5 sekundy.
Kde stále existují otazníky, je budoucnost osmiválců Chrysleru, a to jak přeplňovaného Hellcatu, tak i atmosférických jednotek Hemi. Standardy spotřeby CAFE, které vstoupí v platnost v roce 2020, by totiž mohly znamenat jejich konec, třebaže osmiválce Hemi jsou mezi zákazníky stále velmi oblíbené a v nabídce tohoto koncernu se drží už od roku 1951.
V takovém případě by Grand Cherokee Trackhawk byl na trhu jen rok a stal by se velmi horkým zbožím. Po stránce ceny se hovoří o sumě 79 995 dolarů (1,88 milionu korun), ale bude-li ohromný zájem, dealeři by mohli ceny hodně nadsadit, jako to dělali s Chargerem a Challengerem Hellcat.
Problém je v tom, že Chrysler nemá dost elektromobilů a plug-in hybridů, aby jimi velké a silné motory vykoupil. Co by tedy osmiválce mohlo zachránit, je plug-in-hybridní minivan Town and Country, tedy americká verze Voyageru. O takovém stroji se mluví dlouho a nyní přišel na přetřes znovu, nyní je ale skutečně nejvhodnější doba pro to, aby na trh konečně přišel.
Jeepy Renegade, Cherokee a Grand Cherokee a Dodge Durango by také jistě z plug-in-hybridního pohonného ústrojí benefitovaly. Zda se něco takového chystá, zatím není známo, nicméně na druhé straně spektra se Chrysler činí - Durango dostane atmosférický 6,4litrový osmiválec pro verzi SRT, který bude pohánět zadní kola. A Renegade dostane verzi Trackhawk, patrně s třísetkoňovým čtyřválcem.
Co dealeři také na konferenci viděli, je chystaný Fiat 124, roadster stojící na základě Mazdy MX-5, a to ve standardní verzi i po kúře Abarthu. Také se má vrátit slavné jméno Barracuda, tentokrát ale pod značkou Dodge, jelikož Plymouth už několik let neexistuje. Má to být sporťák menší než Challenger a má být k mání jako kupé i jako kabrio. Doufejme nicméně, že neskončí u šestiválcových motorů.
A konečně, i Challengeru a Chargeru se chystají novinky. Challenger dostane verze ADR a T/A; ta první je od slov American Drag Racer a bude silnější než Hellcat, naopak ta druhá je Time Attack, podobně jako existuje Viper T/A, a snad bude oproti standardnímu Challengeru také lehčí. A Charger se ukáže v nové generaci pro rok 2018, ve které bude menší a bude stát na stejné platformě jako Alfa Romeo Giulia.












Grand Cherokee SRT (na snímcích) brzy nebude vrcholem nabídky, chystá se Trackhawk
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 3 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 9 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
