Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Huayra Roadster okouzluje Ženevu, kupé překonává ve všem
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Huayra Roadster je silnější a lehčí než kupé i BC, a to díky inovovaným materiálům. Je pekelně drahá, přesto je všech 100 kusů už pryč.
Ženevský autosalon naplní očekávání nejednoho fanouška italských supersportů - ukáže oficiální premiéru Pagani Huayra Roadster. Ta, kromě toho, že nemá střechu, je také dosud nejsilnější a nejlehčí Huayra vůbec. Předčí i nabroušené kupé BC, které se představilo přesně před rokem. To už ale víme, zajímá nás zbytek.
Zákazníci Huayry Roadster mají místo pevné střechy na výběr mezi karbonovými nebo látkovými střešními panely, přičemž ty by mělo být kam v autě uložit. Přestože se se ztrátou pevné střechy většinou pojí nutnost auto dodatečně vyztužit, Huayra Roadster je o podstatných 80 kg lehčí než kupé, její suchá hmotnost je tak 1 280 kg.
Za úsporou stojí hlavně nové materiály. Monokokové šasi je vyrobeno zčásti z carbotania a zčásti z materiálu zvaného Carbo-Triax HP52. Ten je podle automobilky pokročilejší než materiály používané ve vozech Formule 1. Šasi je prý ve výsledku o 52 % tužší než u kupé, ale váží stejně. Také na podvozku se našlo pár kil, které mohly zmizet. Veškeré díly jsou vyrobeny z hliníkové slitiny HiForg a dohromady jsou o čtvrtinu lehčí než u kupé.
O pohon se stará šestilitrový vidlicový dvanáctiválec M158 od AMG, který má dvě turbodmychadla, stejně jako u předchozích verzí Huayry. Jen je zde naladěn na 764 koní, o 34 víc než u původní Huayry a o 15 víc než u Huayry BC. Spolu s výše zmíněnou suchou hmotností to dává 596,9 koně na tunu.
Turbodmychadla byla také naladěna tak, aby poskytovala rychlejší odezvu na povely pedálem plynu. Nakolik se to povedlo, od stolu nezjistíme, ale víme, že maximum točivého momentu 1 001 Nm přichází už ve 2 400 otáčkách. Poháněna zůstávají jen zadní kola, výkon motoru na ně míří přes stejný sedmistupňový robotizovaný manuál, jako u Huayry BC. Je nazvaný Xtrac a je ovládán hydraulicky. Podle automobilky je asi o 40 % lehčí než většina dvouspojkových převodovek.
O brzdění se starají karbon-keramické kotouče Brembo o průměru 380 mm vpředu i vzadu. Přední brzdiče mají šest pístků, vzadu "jen" čtyři, a jsou schované pod kovanými koly o průměru 20" vpředu a 21" vzadu. Ta jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa, upravených speciálně pro Huayru Roadster.
Maximální boční přetížení, které vůz zvládne, je úctyhodných 1,8 g. Pagani říká, že podvozek Huayry Roadster byl naladěn tak, aby se na limitu choval lehce nedotáčivě, údajně pro lepší předvídatelnost. Současně ale platí, že stabilizaci půjde i kompletně vypnout. Jakoukoliv nedotáčivost tak jistě půjde korigovat plynem. Nejsme si ale jisti, kolik ze šťastné stovky nových majitelů tuto možnost využije. Zvláště, když každý zaplatí nejméně 72,6 milionu korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.






















Již starší fotky Huayry Roadster ji ukazují do detailu. Na čerstvé živé ze Ženevy si ještě budeme muset chvíli počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 52 minutamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 3 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 5 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 6 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan