Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Panoz žije, toto je jeho nový model Avezzano. Má V8 o až 630 koních
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zcela nový silniční model spíše závodní značky dorazí v příštím roce na hliníkovém šasí. Majitelům bude šit na míru.
Americká automobilka Panoz o sobě nedává vědět příliš často. A pokud se tak stane, jde většinou o informace spojené s úspěchy na závodních okruzích. Zmiňován je navíc vždy jen jediný model Esperante, byť v celé řadě variant. O to překvapivější jsou novinky, které se k nám z Braseltonu v Georgii dostaly. Firma představila prototyp chystaného osmiválcového kupé Avezzano, které se do prodeje dostane v příštím roce.
Vůz je pojmenován po italském městečku Avezzano, které do dějin vešlo zejména kvůli ničivému zemětřesení o síle 6,7 stupně Richterovy škály z roku 1915, jež jej kompletně zničilo. K obnově došlo po druhé světové válce, přičemž pro americkou automobilku má nemalý význam. Právě z něj totiž pochází Eugene Panunzio, otec zakladatele značky, který se již chlubí američtěji znějícím jménem Donald Panoz.
Automobilka na danou lokalitu upozornila již před několika lety, kdy začala pracovat na modelu Abruzzi. Jeho název byl totiž inspirován regionem Abruzzo, ve kterém se Avezzano nachází. Plány na kupé nakonec byly v roce 2014 zrušeny, čehož se novinka snad nedočká. Už jen proto, že Panoz pro kupé chystá nemalou míru individualizace.
V rámci motorového prostoru půjde o různá naladění motoru V8 o prozatím neznámém objemu, přičemž škála výkonů začíná na 450 a končí na 630 koních. O jejich přenos na zadní kola se postarají různé druhy převodovek, nic konkrétního však zmíněno nebylo. Není tedy jisté, zda půjde o kombinaci manuálu či automatu nebo volbu mezi automatem a sekvencí.
Zákazníci si budou moci konkrétně naspecifikovat interiér a možné jsou také úpravy exteriéru. Tato personalizace má zajistit, že na celém světě nebudou existovat dva zcela shodné exempláře. Samotná karoserie bude vyrobena z hliníku, stejně jako zcela nové šasí. V obou případech mají ovšem do hry zasáhnout ještě karbonová vlákna.
Na bližší informace si budeme muset počkat, přičemž nejvíce nás zajímá hmotnost. Ta se u modelu Esperante pohybovala okolo nepříliš působivých 1 500 kilogramů, za čímž stálo hlavně užití oceli a litiny v případě šasí a pohonné jednotky. Přítomnost hliníku a karbonu u novinky jistě přispěje k nižší hmotnosti.








Panoz Avezzano je zcela novým vozem americké značky, k zákazníkům zamíří s maximálně 630 koňmi již příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
před 6 hodinami
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
včera
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Nejnovější články
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
před 3 hodinami
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
před 4 hodinami
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
před 6 hodinami
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
před 7 hodinami
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.17. 18:03 - pavproch
- Rychlodotazy 11.17. 17:42 - GeneHawkins
- whitelist & blacklist 11.17. 17:40 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.17. 15:54 - jerry
- IT poradna 11.17. 14:43 - rhinos
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.17. 13:54 - řidičBOB
- Přituhuje 11.17. 13:53 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 11.16. 19:05 - Zajda
