Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 DKR má 340 dieselových koní, pošle je jen na jednu osu
3.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Jedna hnaná náprava má francouzskému speciálu přinést na Dakaru samé výhody. Bude prý lehčí než čtyřkolky a použije větší pneu.
Francouzskému speciálu, který hodlá v lednu příštího roku soupeřit na dakarské rallye, jsme věnovali hned několik článků, bohužel ani v jednom ale nebyl konkretizován jeho pohon. Dosud se totiž vědělo pouze tolik, že výkon motoru zamíří jen na jednu nápravu, což u vozu, který by měl většinu času strávit v pouštních dunách nebo při přejezdu skalnatých vršků, zní velmi neobvykle. Peugeot ovšem nyní naznačuje, že tento riskantní krok by klidně mohl vést i k vítězství.
„Pokud přijde řeč na závody napříč krajinou, pak největší otázkou vždy je, zda použít pohon dvou nebo všech čtyř kol. My jsme po dlouhé analýze zvolili první možnost, která nám přinese řadu výhod,“ říká ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin. Přitom naráží na pravidla, která speciálu 2008 DKR umožní použít větší kola, respektive pneumatiky, než konkurence. A to je u závodu, ve kterém velkou roli hraje neustálé upouštění či dofukování vzduchu (provádět půjde přímo z kabiny), velmi důležité.
Mimo to má větší rozměr také další přínos, a tím je kratší přední převis. Při skákání v dunách tak hrozí menší riziko zapadnutí. Opomíjet pak nemůžeme ani nižší hmotnost či naopak delší zdvih tlumičů. Jde o 460 milimetrů namísto 250 mm, díky čemuž by prý vůz měl dokázat vyjet i kolmou stěnu. Tedy alespoň podle technického manažera projektu Jean-Christophe Palliera.
Tiskové materiály automobilky nezmiňují, zda hnaná budou kola přední či zadní, jelikož hlavním sponzorem týmu je Red Bull, který loni poslal na Dakar dvě buggyny s pohonem zadních kol (jednu řídil Carlos Sainz, který se posadí i za volant Peugeotu 2008 DKR), pak lze počítat s podobnou technikou. Přiložené video ostatně jiné řešení nenaznačuje.
Kompletnímu odhalení však nebudeme předcházet, místo toho svou pozornost zaměříme na motorový prostor. Ten již nenajdeme pod přední kapotou, ale za sedadly, kde trůní 3,2litrový turbodiesel V6 twin-turbo. Ten produkuje 340 koní a 800 Nm točivého momentu, jejichž přenos má na starosti šestistupňová sekvence.
Akceleraci z klidu na stovku značka nezmiňuje, nejvyšší rychlost ovšem činí 200 km/h. Dá se přitom předpokládat, že při daném tempu vůz vycucne 400litrovou nádrž jako nic. Nic konkrétního ovšem nemůžeme zmínit ani v rámci spotřeby, neboť také v jejím případě je Peugeot tajemnější než hrad v Karpatech.
Dodat tak již můžeme pouze rozměry, které počítají s délkou 4 099 mm, šířkou 2 033 mm, výškou 1 912 mm a rozvorem 2 800 mm. Několikráte zmiňovaná kola jsou pak tvořena 37palcovými pneumatikami Michelin a 17palcovými disky, za nimiž prosvítají 355milimetrové kotouče a dvojice pružin v každém rohu.








Nový Peugeot 2008 DKR má po prvních praktických testech, při kterých prokázal schopnost pouze jedné poháněné nápravy. Francouzi ovšem stále tají, zda půjde o předokolku či zadokolku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Iannone ve WSBK 2026 za tým Cainam Racing 10:00
- COMPOS s Vostatkem a Königem včera 20:20
- Testy Superbike a Supersport v Jerezu - 1. den včera 17:55
- Testy Moto2 v Jerezu - i se Salačem včera 10:00
- Testy Moto3 v Jerezu včera 09:00
Nejnovější články
Další dvě automobilky zavelely deelektrifikaci, dokonce u už prodávaných modelů. Jízda na mrtvém koni je přivádí ke krachu
před 50 minutami
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před 2 hodinami
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
před 3 hodinami
Také Škoda už odhalila první auto bez zadního okna, takto koncipovaných novinek bude jen přibývat
před 5 hodinami
Číňané odhalili detaily ke svému novému, skoro 300koňovému boxeru. S takovým motorem přichází v roce 2025
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.27. 13:54 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 11.27. 11:00 - pavproch
- VZKAZY 11.27. 09:18 - spooon
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.26. 15:21 - HondaMan
- BMW Divize 11.26. 13:25 - Vrooom
