Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 DKR odhalen, pohánět jej zřejmě bude diesel uložený uprostřed
22.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový účastník nejnáročnějšího terénního závodu kupodivu sází na pohon zadních kol. Ten mu umožnil použití větších pneumatik i delšího zdvihu tlumičů.
O novém dakarském speciálu francouzské automobilky jsme se zmiňovali již nejednou, až dosud nám však chyběla alespoň základní technická data. Ty bohužel Peugeot plně neodhalil ani během premiéry v Pekingu, pár nových informací však máme. Potvrzen je tak pohon zadních kol, což je v rallye neobvyklé řešení - zvláště pro závody, které se odehrávají v poušti či kamenité půdě. Značka ovšem prohlašuje, že díky tomu mohly být použity větší pneumatiky (37palcové Micheliny) a propružení podvozku může počítat s delší dráhou.
Je samozřejmě otázkou, zda s touto koncepcí Peugeot bude stačit třeba na takové Mini, které pohonem všech kol disponuje. Po stránce motorické by ovšem Francouzi mohli britskou značku ovládanou německým BMW vyrovnat. Oficiálně sice o pohonné jednotce nezaznělo ani slovo, zákulisí automobilky však již neochvějně zmiňuje uprostřed uložený turbodiesel. Tedy agregát, jehož vývoj a výroba jde Peugeotu od ruky.
Na potvrzení či vyvrácení tohoto faktu si samozřejmě musíme počkat, v případě kladného stanoviska nás ovšem bude hodně zajímat jeho objem i výkon. Aby totiž 2008 DKR stačilo na upravený Countryman, bude muset minimálně vyrovnat jeho 315 koní produkovaných třílitrovým dieselem (tento motor vychází ze šestiválce BMW, pro závodní účely byl však patřičně přepracován).
To je ale vše, co víme o technice. Na zoubek se tak můžeme podívat samotnému designu, který oproti produkční verzi Peugeotu 2008 ubral na páru bočních dveří. Kromě toho pak byly zkráceny převisy, zatímco podvozek doznal vyztužení a zvýšení. Zmínit pak můžeme střešní a boční saní, vyměněny ale byly i přední světlomety (přestože mají shodný „výřez“ jako sériová verze).
O interiéru toho již mnoho nevíme, snad s výjimkou faktu, že za volant usedne Carlos Sainz a navigátorem se stane Cyril Despres. Pro samotný Peugeot je pak návrat na Dakar skutečně srdcovou záležitostí, neboť ještě v Africe vyhrál hned pětkrát. S argentinským prostředím se ovšem Francouzi seznámí poprvé, neboť k návratu na Dakar přistoupili 25 let po poslední participaci.
Nový Peugeot 2008 DKR zasáhne do rallye Dakar již příští rok
Za volant speciálu usedne Carlos Sainz, který bude chtít značce přinést již šesté vítězství v legendárním závodu
Živé foto: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz